Panggilan Haji Telah Tiba Lagi

Panggilan Haji Telah Tiba Lagi



Panggilan Haji udah tibe lagi....
malam tadi kumpulan pertame jemaah Malaysia udahpun beghangkat (berangkat)....
pade yang pertame kali ke sane mesti udah tak sabo ghasenye (rasanya)....
bukan selalu kite dapat kesempatan pegi ke tanah suci Mekah Al Mukarramah....

pade yang berkemampuan tu....
elok le pegi mase mude remaje ni...
mase ni kite tengah kuat lagi....
Insyallah dipermudahkan semue ughusan (urusan) kite kat sane...

bile udah di sane....
hei2 (hal2) dunie ni tak payah le kite nak pikio (fikir) sangat....
tumpu je pade ibadat .....
kite all out banyakkan pahale....

awok awei (awal) tahun baghu (baru) ni mendaftar dengan tabong haji...
dan Insyallah kalo takde aghei (aral) melintang pukang...
tahun 2038 baghu (baru) awok meghase (merasa) ke sane....
mintak2 le panjang umo awok ....
Bertudong - Trend ato Wajib???

Bertudong - Trend ato Wajib???



Diana AMir dengan Siti Nordiana....antaghe artis terbaghu yang bertudong......

Seghonok (seronok) awok dengo due tige menjak ni....
beghebot2 (berebut2) artis pakei tudong....
elok le tu, bende baik ni jangan kite laghang (larang).....
bio kan deme...

macam2 pesyen...
macam stail deme lagham (laram) kan ....
yang Hana Tajima nye,....
yang tudong safiyya nye...

macam2 le....
awok bukan le nak sangke bughok (buruk) bile deme pakei tudong ni...
satu je...
awok tak ndak le deme pakei tu disebabkan deme ikot trend...
bukan sebab wajibnye tutop aughat (aurat) deme....

tak pasei2 le tak dapat pahale...
kan rugi tu!!!!
silap2 dapat dose pulak....

P/S: ehem...ehem...udah bertudong tu....baju usah le ketat pulak ye.....
Masalah Gambo tak keluo....

Masalah Gambo tak keluo....

Awok tanye sikit pade kome ni....
awok semenjak due menjak tak menulih kat sini....
asei awok nak upload gambo awok ke blog....
tak mau keluo nye...

pueh (puas) awok tuko setting gambo..
daghi (dari) saiz large kepade medium...
tapi sampei sudah gambo tak keluo jugak...
awok baghu (baru) je cadang nak upload gambo ghaye (raya) awok...
stended le awok....
tunggu oghang (orang) habeh (habis) beghaye (beraya) baghu (baru) nak upload gambo ghaye (raya)...

tulong kome......
awok tak dapat ndak detect ape ke masalah nye....
Udah beghabok (berhabuk)...

Udah beghabok (berhabuk)...

Udah lebih seminggu ghaye (raya) awok takde entri baghu (baru) kat blog awok ni...
udah ghupe (rupa) ghumah tinggei (rumah tinggal) je...
tak berkemaih (berkemas) dan takde oghang (orang) menjengah.....

jelajah awok ke blog kengkawan...
semuenye penoh dengan ceghite (cerita) ghaye (raya) deme...
seghonok (seronok) awok nengok nye...

takpe.,...takpe..
nanti awok up entri baghu (baru) ...
pasei ghaye (raya) awok pulak...
sampei kome muntah mace nye (baca nya).....
ahakssss
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss