Lalqila Moghul Food

Tokeh Restoran ni kaki moto beso...
maka tak heran le...
grup moto beso selalu datang lepak disini.....

Dah masuk hari Selasa ni....
kalo kita bercerita bab2 makan ni seronok jugak kan?...
kebetulan awok baru tersinggah di sebuah kedai yang tak berapa beso...
dan kedudukan kedai ni pun agak tersorok di Bandaraya Ipoh....
dan yang penting nak letak kereta senang!!!



Lalqila Moghul Food yang terletak di belakang Pejabat Telekom Malaysia di tengah Bandaraya Ipoh....
atopon diseberang jalan bangunan Seri Kinta, Ipoh......
memang agak tersorok....
Hiasan dalam restoran yang pada awok 'cool'!

dengan konsep yang serba merah.....
tokehnya macam pernah awok tengok sebelum ni.....
Encik Dollah (malu nak bergambo) rupanya sebelum ni bekerja dengan sebuah restoran lain di Ipoh..
beliau pernah bekerja di Pakeeza Restaurant & Catering.....
setelah berhenti dari Pakeeza Restaurant & Catering beliau membuka Lalqila Moghul Food.....


ape yang menariknya lagi...
chef di restoran ni didatangkan khas dari hotel (nama hotel rahsia katanya)......
dan memanglah rasa masakan kat sini sedap!!!....
harganya pada awok mungkin lebih sedikit dari kedai biasa...
tapi dibandingkan dengan rasanya ......
berbaloi2......
Nasi Lele....
errr... lele tu ikan keli....
Roti Telur Goyang!!
Ini macam biasa...
menu awok le ni...
Kotio Goreng...
Mango Soda .....
antara menu yang ada disini adalah Nasi Beriyani nya yang syiokkkkkk....
Nasi Lele.... Nasi Ayam Penyet ...... Nasi Kambing Penyet  dan 3 - 4 lagi menu yang menarik....
Ayam, lele ato kambing tadi akan disaluti dengan kepingan garing yang lain dari kedai2/restoran/gerai yang awok pernah pergi sebelum ni...
jadinya apa lagi...... sila lah berkunjung kesini kalo kome ada kesempatan.....


Anak Jantan awok...
dengan roti telur goyang nya....


Night Caving@Gua Tempurung

Night Caving@Gua Tempurung



Gua Tempurung rasanya dah tak perlu diperkenalkan pada semua orang dah....
dah terkenal Gua Tempurung pada yang suka aktiviti lasak atopon yang suka dengan keindahan alam....
tapi rasanya tak ramai yang tau bahawa yang Gua Tempurung juga dibuka untuk lawatan pada waktu malam.......
rasanya dah jadi trend pulak masa sekarang semua aktiviti nak buat waktu malam ye.....

bermula pada 1 Jun 2014 yang lalu pendakian malam atopon lebih dikenali dengan bahasa omputihnya Night Caving@Gua Tempurung telah diadakan.....
apa yang awok tau...
minimum 20 orang satu kumpulan barulah pendakian diwaktu malam ni boleh diadakan.....
dan caj yang dikenakan adalah seperti berikut:-

Pendakian Tanpa Makan Malam
* Kering = RM40 seorang
* Basah = + RM10 seorang

Pendakian dengan Makan Malam
* Kering = RM45 seorang
* Basah = + RM10 seorang

dan jangan le kome riso ...
bersama-sama dengan kome nanti akan ada 2 orang guide yang akan mengiringi perjalanan/pendakian kome nanti tu....

awok galakkan kalo boleh kome hubungi dulu operator Gua Tempurung untuk membolehkan deme menyusun pendakian kome tu nanti....
untuk maklumat lanjut kome boleh hubungi 3 nama seperti berikut:-

Ayu : 0175271926
Shahril : 0125549830
Kay : 0194518380

P/S: Awok sendiri tak dapat lagi peluang nak menjelajah Gua Tempurung diwaktu malam lagi ni...
Insyallah ada masa dan peluang awok nak pergi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss