▼
Friday, September 24, 2010
Tak Mesghe (mesra) Pelanggan
nak letak logo bank tu...awok tak sampei hati....awok letak le logo Bank Negara
Alhamdulillah.....
awok sangkekan maleh (malas) awok ni berpanjangan lee....
ghopenye (rupanya) sekejap je.......
keghoje (kerja) pulak udah setel .......
dan tetibe pulak le idea ni datang....
macam ayor (air)lalu...
Ermmm....keghoje (kerja) awok ni memerlukan awok berughusan (berurusan) dengan pehak bank selalu.......
bank mane tu.......tak payah le kome tau....
yang pastinye bank tu dekat Ipoh je.....
Ceghitenye......
pegawei (pegawai) bank yang selalu awok berughusan tu amatle tak mesghe (mesra) alam....... (selepaih nia awok akan tuko pegawei bank kepade mamat tu)...
walopon awok ni dikighe pelanggan regular (opis awok sebenonye...bukan awok).....
tapi layanan pegawei tu pade opis awok ni seghupe macam oghang yang tak pernah berughusan dengan deme....
ndak dijadikan ceghite (cerita) ......
baghu2(baru) ni opis awok bertukor penandatangan pade cek opis.....
kat cek opis awok ni ade due tandatangan yang perlu ade....
yang membolehkan cek dikeluokan.....
bile udah bertuko tandatangan ni....
oghang baghu yang tandantangan die perlu ade ni...
kenele sain depan 'mamat tu' tadi berserta dengan bokti2 penukaghan (Penukaran) tandatangan.....
takpe........opis awok udah siap semue dan seghah (serah) mase haghi sain depan 'mamat tu'.....
yang hanginnye.....
sebulan selepaih (selepas) taghikh (tarikh) tandatangan tu...
ade le klien opis awok yang datang siap dengan bokti yang ngatekan cek die tak bulih diklierkan (di 'clear'kan)........
dengan alasan tandatangan baghu (baru) tadi tak bulih dikeneipasti (dikenalpasti).....
arghhhh sudah...apehei pulak jadi macam ni....
takpe......
awok kol (call) 'mamat tu' tadi ...
mintak penjelasan.......
bulih (boleh) pulak die kate opis awok tak bagi sume dokumen2 pengesahan berkenaan pertukaghan (pertukaran) tandatangan ni.....
ini yang buat terbako niii.....
udahle pihak bank bersalah.....
bulih pulak deme 'blame' opis awok......
banyak cantekkk......
dan selepaih (selepas) ding dong......
selame hampir 3 bulan .....dengan segale sughat menyughat (surat menyurat) yang tidak dijawab.....
awok akhirnye dengan perkenan Ibupejabat opis awok memutuihkan (memutuskan) untuk berjumpe dengan pengughuih (pengurus) bank cawangan ni untuk penjelasan.....
dan seperti yang awok jangke.....
ghupenye masalah ni tak pernah sampei pun pade pehak atasan pegawai bank tadi.....
awok bukanle nak nayekan 'mamat tu'.....
tapi diateh serbis yang amatle tak mesghe (mesra) pelanggan.....
dengan sikap die yang tak nak mengaku kesalahan die....
terpakse le awok ambik tindakan macam tu.....
P/S: itu yang tadi tu takde posting baghu sebenonye (sebenarnya)......
awok ke bank.......
huh.. kerja tak professional lah tu... bukan tak mesra pelanggan...
ReplyDeletekalo kakyong, minggu pertama dia dah kena... ate kome baik bebenor , rela nunggu sampey 3 bulan...
tepudo le muke mamat tu ye.. kalo ngan teman..naah die hihihi...patut la pagi tadi caakap lain mcm je yeop..ingat meghajuk ke apa ..
ReplyDeletebukan hape kakyong....awok ni mikir kan die tu oghang kite......tapi tu le...bagi peluang sampei 3 minggu die buat bolayan je.... hampehhh
ReplyDeleteChor........
awok tadi tak jumpe mamat tu.....tapi petang tadi die ade telipon.....nanti awok ceghite apehei tetibe die telipon....