Kemalangan

Ermmm.......... sedar tak sedar sudah hampir 6 bulan aku di Ipoh. Selama itu juga la aku berulang alik dari KL ke Ipoh. Maklumlah isteri dan anak aku masih lagi di KL. Selama itu juga lah aku 'confirm' akan balik ke Ipoh pada Subuh Isnin. Aku akan bertolak dari KL pada pukul 5, dan selalunya aku akan terlajak sampai ke Ipoh pada jam 8.30 keatas. Nasib baik la bos dengan kawan-kawan di 'Opis' ni faham dengan situasi aku sekarang. Oh ye! ini cerita sebenarnya yang aku nak sampaikan.

Aku selalu terserempak dengan kemalangan-kemalangan yang pastinya membuatkan aku takut untuk memandu. Subuh ini sahaja ditambah dengan hujan sepanjang jalan dari KL ke Ipoh, 3 buah kemalangan aku lalui. (baca : Bukan aku yang kemalangan).

Kemalangan 1...
Sebuah kereta Estima keluar dari Exit Tg Malim arah ke Utara remuk teruk di bahagian depan (bahagian penumpang) dengan tayar kiri dan kanan (dry shaft patah kot) terkeluar dari tempat yang sepatutnya. Penumpang, hanya seorang lelaki Melayu yang aku nampak sedang berdiri sambil menelefon seseorang. Pihak Polis hanya menunggu di tepi jalan berdekatan Exit Tg Malim. Tow truck telahpun tiba dan sedang berusaha untuk menarik Estima tersebut.

Kemalangan 2...
Yang ini pelik sikit, sebab kereta ni terbabas ke gaung . Juga arah ke utara berdekatan dengan arah Behrang (Kalau aku tak silap la). Nasib penumpang tidak diketahui. Yang aku tahu, 'tow truck dah pun sampai.

Kemalangan 3...
Kemalangan yang melibat dua buah kereta (Waja dan Mercedes) berdekatan R & R Tapah Selatan. Kedua-dua buah kereta terbabas ke dalam longkang. Nasib pemandu juga tidak diketahui. Yang pasti selepas sahaja kemalangan berlaku 2 - 3 'tow truck' sudah pun tiba.

Moral cerita ini.
Cepat betul tow truck-two truck ni datang. Macam tau-tau je kemalangan nak berlaku kat kawasan-kawasan yang disebut tadi. Pelik bin Ajaib. Boleh ke kita kategorikan tow truck-tow truck ni proaktif?

0 Response to "Kemalangan"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Sembang