Penerbangan Domestik JB - Ipoh oleh Firefly




Firefly Perkenal Penerbangan Domestik JB-ipoh Bermula 15 Sept Ini

JOHOR BAHARU, 11 Julai (Bernama) -- Syarikat penerbangan tambang murah Firefly Bhd bakal memulakan penerbangan domestik ke destinasi baru, Johor Bahru ke Ipoh bermula 15 September ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Ignatius Ong berkata penerbangan dalam negeri ini adalah yang ketiga dari Johor Bahru, selain penerbangan domestik dari Johor Bahru ke Subang dan Johor Bahru ke Kota Bharu.

"Penerbangan Johor Bahru-Ipoh pada hari Isnin, Rabu, Jumaat dan Ahad iaitu sebanyak empat penerbangan dalam seminggu terus ke Ipoh," katanya kepada pemberita pada majlis pelancaran penerbangan itu sempena pameran Malaysia International Travel Mart (MITM) 2014 di sini Jumaat.

Ong berkata sejak tempahan dibuka pada bulan lepas, sebanyak 45 peratus tiket sudahpun ditempah bagi penerbangan pertama pada 15 September.

"Kita memilih Ipoh kerana perjalanan yang lebih singkat dari Johor Bahru iaitu mengambil masa sejam 25 minit sahaja bagi perjalanan sehala. Pada masa ini, kita memang ada penerbangan luar negara ke Ipoh iaitu daripada Singapura," katanya.

Menurutnya, tambang yang dikenakan kepada penumpang adalah serendah RM69 sehala termasuk tambang dan cukai penerbangan.

Hadir sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Perdagangan dan Kepenggunaan Negeri Datuk Tee Siew Kiong dan Pengarah Tourism Malaysia Johor Edzuar Zar Ayob Azari.



-- BERNAMA

Berita gembira untuk semua!!!!

3 Responses to "Penerbangan Domestik JB - Ipoh oleh Firefly "

  1. Kalau betul kna duty kt ctb johor nnt nk request naik ni la...x lalu baik bas jauh Sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada bajet... on je... tapi barang2 camne??? kita barang banyak ooooo.....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Sembang