Beghaye ke Parit

Makaroni & Salami Turki spesel buatan Kak Halima Mohkembara

Gambo kat ateh tu awok postkan haghi Rabu yang lepaih....
masa Haghi Ghaye Haji yg baghu ni...
Awok beghaye ke rumah kengkawan blogger.....

Blog Mohkembara










Blog  Mohkembara ni kepunyaan Kak Halimaton ...
awok manggei akak kite ni Kak Halima je....
Awok udah lame kenai Kak Halima ni...
kenai di alam maya.....
tapi haghi ghaye haji yg lepaih ni le baghu berjumpe...
walopon blogger ni pernah berkunjung ke ghumah awok di Ipoh....

kebetulannye..
Kak Halima ada di kampung mase tu....
Kg Tengah, Parit........
dan yang sedihnye Kak Halima ni baghu je kehilangan bonda....

baik beno kak Halima ni menjamu awok sefamili ni..
dengan makaroni & salami daghi Turki...
pade yang  ngikut blog Kak Halima ni...
tau le mane dia dapat banyak produk2 daghi Turki ni...
Kak Halima dengan awok sefamili....

Dan macam biase....
awok bile udah ke satu2 tempat tu...
menjelajah le ke meghate tempat...
tapi yang sayangnye...

kad kamera awok ni udah penuh le pulak...
jadi le 2 gambo je yang sempat awok tangkap masa di Parit....
sayang betoi ...

awok baghu je cadang nak tangkap gambo Taman Cempaka Sari...
lokasi Jambatan Nordin..... 
Mee Hailam Parit (tempat lokasi awei gerai ni di Parit)....
takde rezeki.....

Kome kene tengok betoi kat menara jam ni baghu nampak plak peringatan ni...

Menara Jam yang sinonim dengan Pekan Parit....
takde makne kalo kome oghang Parit tapi tak tau mane lokasi jam ni.....

5 Responses to "Beghaye ke Parit"

  1. hahaha... pasal jam parit tu, takde makna orang parit kalau tak tau di mana lokasi menara jam ni.. hehehe... sedap nampak gayanya makaroni goreng tu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaahahha...... Mmg bukan Paritians le kalo x tau mane jam tu beghadee..... Mmg sedappp..... Maklumle.... Makaroni turki buatan Paghitttttt

      Delete
  2. Replies
    1. Kg tengah ke kg mike....ke mike Nk kabo Parit tu kg mike yob?

      Delete
  3. Baik beno kak halimah tu ye...alfatihah utk arwah bondanya..
    Teman idak tau di mana letaknya menara jam tu...dulu kat pekan lumut ada menara jam beso tp udah di bongko dik deme....pekan lumut udah tak rope dulu lg..almaklim le udah jd bandaraya pelancongan tp teman tttp suka pekan lumut yg dolu dolu.....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss