Lalqila Moghul Food

Tokeh Restoran ni kaki moto beso...
maka tak heran le...
grup moto beso selalu datang lepak disini.....

Dah masuk hari Selasa ni....
kalo kita bercerita bab2 makan ni seronok jugak kan?...
kebetulan awok baru tersinggah di sebuah kedai yang tak berapa beso...
dan kedudukan kedai ni pun agak tersorok di Bandaraya Ipoh....
dan yang penting nak letak kereta senang!!!



Lalqila Moghul Food yang terletak di belakang Pejabat Telekom Malaysia di tengah Bandaraya Ipoh....
atopon diseberang jalan bangunan Seri Kinta, Ipoh......
memang agak tersorok....
Hiasan dalam restoran yang pada awok 'cool'!

dengan konsep yang serba merah.....
tokehnya macam pernah awok tengok sebelum ni.....
Encik Dollah (malu nak bergambo) rupanya sebelum ni bekerja dengan sebuah restoran lain di Ipoh..
beliau pernah bekerja di Pakeeza Restaurant & Catering.....
setelah berhenti dari Pakeeza Restaurant & Catering beliau membuka Lalqila Moghul Food.....


ape yang menariknya lagi...
chef di restoran ni didatangkan khas dari hotel (nama hotel rahsia katanya)......
dan memanglah rasa masakan kat sini sedap!!!....
harganya pada awok mungkin lebih sedikit dari kedai biasa...
tapi dibandingkan dengan rasanya ......
berbaloi2......
Nasi Lele....
errr... lele tu ikan keli....
Roti Telur Goyang!!
Ini macam biasa...
menu awok le ni...
Kotio Goreng...
Mango Soda .....
antara menu yang ada disini adalah Nasi Beriyani nya yang syiokkkkkk....
Nasi Lele.... Nasi Ayam Penyet ...... Nasi Kambing Penyet  dan 3 - 4 lagi menu yang menarik....
Ayam, lele ato kambing tadi akan disaluti dengan kepingan garing yang lain dari kedai2/restoran/gerai yang awok pernah pergi sebelum ni...
jadinya apa lagi...... sila lah berkunjung kesini kalo kome ada kesempatan.....


Anak Jantan awok...
dengan roti telur goyang nya....


14 Responses to "Lalqila Moghul Food"

  1. amboiii...entry makan makan plak yer...kueh tiaw goreng tu nampak sedap...mujur dah lunch td...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuko pulak .... tapi tak lari konsep... still berjalan lagi.....

      Delete
  2. waaa.. nasinya berpetak, unik sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. unik dan sedap.... kalo unik... tapi tak sedap... kompem tak datang lagi..

      Delete
  3. salam kenal..singgah blogwalking kat sini..

    ooo baru tau lele tu ikan keli..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal jugakkk.. Insyallah awok akan jejak ke sana pulak..... Lele ni tak salah cakap Indonesia ....

      Delete
  4. Salam Yop.. telur goyang tu menarik2 laaa... awok ni selera je bab makan2 ni..huhuhuhuu.. nak gi sane jauh beno yop..kt putrajaya payah nak dpt rupe itu.. pekene roti tampal mamak sudahh...hahahaha~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumussalam cik eMMe ...... menarik..tertarik..... sume le.... walopon simple... tapi mabeles........

      Delete
  5. Kalau teman ke sana ni, boleh ler singgah ni yop!.. leh kolling2..lepak sama2...hihihihihi.. telor goyangnya cam menarik jer.... :D

    ReplyDelete
  6. Kotiau tu nmpk sedapppp

    Besar dh ank bujang. Rasanya baru lg baca kisah org umah awk nk bersalin

    ReplyDelete
  7. Ade nombor lalqila..nak buat reservation..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss