20 tahun dulu

20 tahun dulu.....
budak ini beghumo (berumur) 12 tahun....
bersekolah kat Sekolah Kebangsaan Kg Pasir Puteh, Ipoh....
daghi 1987 - 1992 budak ini kat situ...
itu le satu2 nye sekolah rendah budak ini...

mase tu pade budak ini....
sekolah le tempat paling best...
best bukan sebab belajo...
tapi best sebab nak jumpe kengkawan...
dapat main dengan kengkawan....

berbasikei (berbasikal) daghi ghumah (dari rumah) ke sekolah...
mase tu... meghupekan pengembaraan yang menyeghonokkan (menyeronokkan)....
sementaghe (sementara) nak sampei sekolah......
macam2 bende bulih dibuat...

subuh semalam....
budak ini terserempak dengan cikgu yang pernah mengajo dulu.....
20 tahun dulu... Cikgu Norita dengan Cikgu Nordin
mase deme tengah mude dulu.....
masih bujang.....
tengah bersemangat mengajo ....
dan keghairahan deme untok mendidik anak bangse......

tapi semalam....
dengan hanya tinggei dua tahun lagi sebelum pencen....
dengan bertudong litup nye.....
udah nampak garis kedut kat muke cikgu....
Cikgu Nordin yang udah bertuko propesyen nye.....
masih mantain segaknye....
walopon makin beghumo.......


Time kasih cikgu sebab mengajo budak ini menjadi manusie....

P/S: Budak ini..... tu awok le....
P/S1: sayang tak sempat nak begambo dengan cekgu......
P/S2: Cikgu Norita sekaghang mengajo di SK Jalan Pegoh.......
P/S3: Cikgu Norita dengan Cikgu Nordin ni laki bini....

3 Responses to "20 tahun dulu"

  1. oh gitu kisahnya...
    payah dah nak jumpe cikgu2 skolah rendah dulu... tah ingat ke tak rupe cikgu2 skarang nih... tah hidup ke tah takde...Wallahualam..

    ReplyDelete
  2. oh rindu zaman sekolah rendah.. pernah jumpa jugak cikgu sekolah lama..

    ReplyDelete
  3. masih cam lagi ye walaupun dah lama..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss