Ayor ...Ayor...Ayor....


Selamat dah tugeh (tugas) awok kat Pesta Laut Pangkor.Lumut 2012 ni...
berpaneh (berpanas) kat sane ...
maklumle Lumut kan ke tepi laut.....
memang paneh (panas) le...
walopon ade kipeh (kipas) dalam booth ....

agak2 kome le kan....
ape tak kene dengan gambo kat ateh (atas) sampei awok letak kat blog awok???
nampak macam takde ape salah pun kan??

memang takde salah ape...
gambo oghang berniage.....
tapi awok nak ceghitekan (cerita)kan satu je...
tu...kome nampak oghang meniage ayor tu???...

agak2 kome.......
beghape kali deme tuko ayor dalam balang tu???....
jawapan nye....tak peghenah (pernah)...

sepanjang Pesta Laut Pangkor.Lumut 2012 ni....
yang awok nampak ayor jualan deme tu tak penah bertuko ato (atau) berganti baghu (baru)....
tapi deme main tambah je....
awok siriyesli kali pertame awok memang beli daghi (dari) deme...

tapi bile udah nampak sendighi (sendiri) awok jadi geli geleman nak beli.....
sebabnye deme simpan troli ato (atau) balang ayor (air) deme tu belakang booth je....
berpaneh (berpanas), berhujan (tapi Lumut tak ujan pun sepanjang Pesta Laut kali ni)....
walopon bertutop tapi itu le ayor yang deme gune....

betoi.... Nabi Muhammad S.A.W ade cakap...
9/10 punce rezeki adalah daghi (dari) berniage....
tapi kalo gini gaye berniage nye.....
agak2nye berkat ke rezeki deme????

4 Responses to "Ayor ...Ayor...Ayor...."

  1. mmg kebanyakan camtu la. sbb tu kalo tak terdesak, carik la air kotak ke air tin ke.. tak terjaminnn...

    ReplyDelete
  2. uiks, sepanjang pesta berlangsung tak pernah basuh la?
    mentang2 la air tu tak basi cam makanan lain...

    kebersihan perlu dijaga sepatutnya, bukan untung semata2..

    ReplyDelete
  3. Salam Yob,
    Akak jalan selalu bawok ayor minum sendiri, tak caya ayor yg org berjue ni. Takut tak bersih kang sakit perut!

    ReplyDelete
  4. len kali mmg kene bawak ayo sdirik le yeop.. kompom besih..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss