Bubur Perak

Semalam awok ada upload gambo Bubur kat Blog awok ni...
haghi ni awok nak bercerita pulak lokasi tempat nye pulak....
Bubur Perak ni bukanle bubur spsel yang ada di Perak je...
tapi nama kedai/restorannye Bubur Perak.....

pade yang selalu lalu Highway Ipoh-Lumut...
mesti kome perasan lokasi kedai ni bertempat di Titi Gantong, Bota...
berdekatan dengan Pejabat Pertanian Bota.....
yang ada GPS ambik ni 4.361822,100.84.....
Insyallah sampai...

Awok sempat bersembang dengan anak pade empunye kedai ni...
katenye...
Kedai ni dimulakan ayah deme.... Encik Badri Hamzah...
dan kini diusahakan oleh anak-anak beliau. ......

errr...deme ni 11 beradik (3 orang meninggal (kalo tak salah awok)......
dan tambah anaknye lagi...
resipi ni merupakan resipi Opah deme (emaknye Encik Badri Hamzah)....
sedo tak sedo ....udah 12 tahun deme meniage Bubur ni....

segale jenis Bubur ada kat sini....
kome sebut je...
(sile baca jenis2 bubur kat bawah ni senafas je...)
Bubur Lambuk, Bubur Jagung, Bubur Kacang Merah, Bubur Pulut Hitam,
Bubur Kacang Hijau, Bubur Caca, Kuah Durian, Pengat Pisang, Bubur Sagu Bandung,
Pengat Ubi Keledek, Bubur Gandum, Bubur Ubi Keladi....


Bubur Perak...
tu ada nombor telefon nye....
kome tipon je le...
Walopon kedai nye nampak kecik..
tapi ramai boleh masuk...

Seknike Bubur ada......
yang tak suke manis macam awok...
pilih bubur lambuk je le...

Kome nampak bendera tu???
bukan saje2 deme kibarkan....
dari jauh....kalo kome nampak bendera berkibar kat depan kedai deme ni...
maknanye deme udah mule meniaga...
kalo takde.... samada udah habis...atopon deme bercuti....

Antara anak2 Encik badri.....



Bubur lain awok tolak....
tapi kalo bubur lambuk....
awok suke....


5 Responses to "Bubur Perak "

  1. Pernah singgah beli bubur kat sini..sedap2 buburnya :)

    ReplyDelete
  2. lamanya mama tak kesini... sedap bubur ni nampaknya..

    ReplyDelete
  3. Salam yop.. minggu ni awok jalan kenduri kt Sg Siput.. sepupu yong kawen.. jemput la datang.. leh jumpe2..hehehe....

    wow bubur lambuk yong pun suke..hehehe...

    ReplyDelete
  4. uiiii..memacam bubor ada ye...best best..awok memang suka bubor manis. kalo bubor jagung..kenmain sedap

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss