Pantai Peranginan Teluk Senangin

Baru-baru ni awok sefamili sempat beriadah di Teluk Senangin...
walopon sebenonye awok ni kureng sikit kalo ke pantai/laut....
awok gemo lagi ke kawasan perkelahan/air terjun...
sejuk sikit kan...kan...

Teluk Senangin walopon tak sefamous Pulau Pangkor atopon Teluk Batik...
mungkin disebabkan kemudahan yang ada agak mundur atopon tidak sehebat Pulau Pangkor dan Teluk Batik...
tapi ok jugak le...sebab kurang sikit pencemaran kat tempat ni kan....
dan kurang jugak le sampah sarap kat sini...

biasanye orang akan ke Pulau Pangkor atopon ke Teluk Batik kalo nak ke pantai...
sesekali tuko angin pulak ke Teluk Senangin...
Teluk Senangin sebenonye terletak di jalan lama menuju ke Pulau Pinang
Jalan Changkat Jering - Seri Manjung - Kg Koh....
dalam kawasan Pantai Remis... berhampiran dengan Seri Manjung dan juga Lumut...

tak payah pening .....moh layan gambo2 yang awok letak kat bawah ni...



4° 18' 0" North, 100° 35' 0" East 




Surau yang disediakan oleh pihak swasta...
pengusaha chalet disini...

Nampak daif....
tapi ini bilik mandi yang disediakan oleh pihak swasta......




Kome tengok...
awok tak tipu.. pantainya agak bersih...




Ini toilet yang disediakan oleh kerajaan...





8 Responses to "Pantai Peranginan Teluk Senangin"

  1. Perak ni byk tpt peranginan yg best, tp sayang tidak didaya majukan secara konsisten oleh pihak2 berkenaan. eg : Gunung Lang, Pasir Salak.

    Dari saya, anak jati Perak.

    Hihiihihi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi bila ada tempat yang bertindih ownernye.. lagi le payah nak dimajukan.. masing2 bertolak2 nak keluo bajet.. tu kita tak cerita pasei maintainance nye lagi.. alahai sedih awok bila pikir

      Delete
  2. Replies
    1. setuju... kita je kena main peranan camne nak kekalkan

      Delete
  3. cantik juga teluk senangin, cam tak penah gi lagi je tempat ni.. tihihi...

    ReplyDelete
  4. pernah dengor je..peginya idok pernah lagi pun..tp mcm x ramai orang je

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik amirah... sini walopon tak ramai dan sepopular Pangkor dgn Teluk Batik..tapi orang yang dtg.. selalu je ada.. kurang yg dtg..kurang sikit pencemaran kot.. awok rasa le

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss