Festival Puisi & Lagu Rakyat Antarabangsa Pangkor


Cerita pasal berjalan sudah......  pasal makan sudah....
pasal teater sudah..... cerita pasal kartun sudah.....
cerita pasal tempat pelancongan menarik pun sudah....
kali ni moh kita berpuisi dan layan lagu2 rakyat pulak....

Insyallah pada 11 - 14 Disember 2014 nanti...
akan diadakan Festival Puisi dan Lagu Rakyat Antarabangsa Pangkor....
atopon lebih dikenali dengan nama pendeknya PULARA ....
kali ni dengan tema "Puisi dan Lagu Rakyat Nusantara ke Persada Dunia"
untuk makluman kome juga....
PULARA kali ini merupakan kali kelima dianjurkan.......

Apa yang menariknya kome.....

PULARA ini nanti akan disertai oleh lebih dari 100 peserta yang terdiri daripada penyair, pengarah filem,deklamator, penyanyi, penari, Sasterawan Negara dan tokoh-tokoh akademik dari dalam dan luar negara....
masa ni nanti kome dapat juga mendengo lagu-lagu rakyat dari Negara Luar yang kita tak pernah terfikir pun yang deme ada jugak lagu rakyat.....



Ini gambo dari PULARA 4 tahun 2013 yang lalu...
masa Paduka Seri Sultan NAzrin Muizzudin Shah ...
masih lagi Raja Muda Perak...
kalo tak salah ini masa Majlis Perasmian PULARA 4 ni....

Dibawah ini awok sertakan jadual PULARA 5...

PULARA 5, Pulau Pangkor Perak. - 11-14 Disember 2014


10 Disember 
Pendaftaran dan Daftar Masuk

11 Disember
2.30pm - 5.00pm : Bicara Karya 1(Coral Bay)
8.00pm : Makan malam Selamat Datang / Welcoming Dinner(Coral Bay)
9.30pm - 11.30pm :Bacaan Puisi & Lagu Rakyat(Coral Bay)

12 Disember
9.30am -12.30pm : Forum 'Puisi Dan Lagu Rakyat Nusantara ke Pesada'(Coral Bay)
Solat Jumaat / Friday Prayer (Local Mosque)
2.30pm - 4.30pm : Bicara Karya 2(Coral Bay)
9.00pm - 10.30pm : Ucaptama Seni(Arena Pangkor)

13 Disember
8.30am -10.30am : Acara Perasmian & Pelancaran Buku / Event Launching (Arena Pangkor)
10.30am - 12.30pm : Bicara Karya Coral Bay)
2.30pm - 500pm : Deklamasi Puisi Dan Lagu Rakyat(Coral Bay)
8.30pm - 11.00pm : Acara Malam gala / Gala Night Dinner (Coral Bay)
9.30pm - 11.30pm : Bacaan Puisi & Lagu Rakyat(Arena Pangkor)

14 Disember
7.00am - 11.30am : Secawan Kopi Seuntai Puisi(Coral Bay)
12.00pm : Daftar Keluar


oh ye.....

PULARA 5 kali ni dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Perak melalui PORT...

untuk keterangan lebih lanjut kome boleh kesini PULARA ...

dan kalo kome segan.... kome klik ke sini pulak PULARA ....
atopon terus ke alamat tertera dibawah ni:-

Alamat: Koloni Karyawan Amanjaya, No.9 & 11, Jalan Sultan Azlan Shah 31400 Ipoh, Malaysia 
Email: portipoh9@gmail.com | Tel: 05.241.2287 | Fax: 05.241.2394 

4 Responses to "Festival Puisi & Lagu Rakyat Antarabangsa Pangkor"

  1. Replies
    1. Hehe..kalau event mcm ni, CN kurang sikit. Tp still interesting to attend, kan :)

      Delete
  2. Ni nak kena menyumbangkan puisi ni...ekekekeke... mike join ker?... mike pon tokoh sasterawan jugak kan yop...ekekekekeke.. :p

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss