Ambang Ramadan Mubarak - Ahlan Wa Sahlan

Gambo ehsan gugel dengan iluvislam.com

Udah tak lame sangat dah ni ......
Haghi Senayan (Isnin) ni kite mule berpose.....
pade yang memang gemo berpose....
memang takde masalah langsong le....

yang datang masalah nak nyambot bulan pose ni....
pade yang selalu dapat sakit gastrik secaghe (secara) tibe2.....
mule le datang akei nak menghalei (menghalalkan) ketidakpuasaan die....
ajenye suke ngecek......

ade jugak yang suke bile datang bulan pose ni.....
sebabnye deme dapat berniage......
dapat le untong ghibu2 (ribu) bulan pose ni....
lepaih (lepas) le duit ghaye (raya) deme nanti....

ade pulak sebab dapat makan banyak2....
kome tak percaye???
ce nanti kome tengok dekat pasar Ramadan....
beghape (berapa) banyak lauk pauk, koi (kuih) dengan seknike bende makan deme boghong (borong).....

udah jadi terbalik pulak.....
patotnye bulan pose ni le kite perbanyakkan ibadah kite....
kughang (kurang) kan pasei makan....
kughang (kurang) kan pasei nak buat duit mase bulan pose ni.....
kite kongsi dengan sedaghe (saudara) seagama) kite yang memangnye kughang (kurang) makan macam kat Somalia tu....

pade yang ghajin (rajin) ke Mesjid bulan pose ni berjemaah...
teghoih (terus) kan bende baik ni.....
kalo bulih setiap waktu kome berjemaah, bukan je mase Teghawih (terawih).....
Teghawih (terawih) tu sunat je kome......
yang wajib tu patotnye kome tambahkan lagi pahale nye....

ok le....... untok peghingatan (peringatan) pade semue dan jugak pade dighi (diri) awok yang kughang (kurang) ni......
awok jugak nak ambik kesempatan nak mintak maap pade kome semue....
sepanjang awok terlibat dengan dunie blog ni ye......

P/S: tetibe ghase (rasa) macam Ustaz pulak kome.....ahaksss.....

0 Response to "Ambang Ramadan Mubarak - Ahlan Wa Sahlan"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss