Mule2 Berpose..... Ceghite Kantoi

Gambo ehsan gugel dengan iluvislam.com


Awok suke beno bace entri MamaYatie yang ni ....
Tip Latih Anak Mula Berpuasa ....
bukan ape nye.....
awok tibe2 teghingat (teringat) mase awok mule2 belajo berpose dulu....

Kantoi 1
macam mane sengsaghe (sengsara) nye awok ghase (rasa) mase tu....
peghot (perut) pedih semacam je....
mule le caghi akei (akal) macam mane ndak membateikan pose awok mase tu...
bile mak awok pegi mandi....
awok cepat2 pegi dapo mencaghi (mencari) ayo....
baghu (baru) je nak tegok (teguk) ayo....
mak awok udah keluo bilik ayo le pulak.....
kantoi...
hadiahnye .....berbighat (berbirat) belakang awok kene tali pinggang....
tapi heghannye (hairannya) mase mandi awok idak pulak ndak nelan ayo telage tu??!!.....

Kantoi 2
Memandangkan awok soghang je anak lelaki daghi (dari) 6 beghadik ......
awokle yang paling kunonnye ghapat (rapat) dengan Arwah Ayah awok....
mule le awok mintak simpati kat Arwah Ayah awok (Haji Azimi Abdul Aziz - Tahun ke 7 kami berpose tanpa mu.......)
maklomle anak jantan soghang.....
bile ayah awok tak layan.....
awok buat2 le nangeh (menangis) berguling2....
dengan haghapan (harapan) ayah awok kesian le.....
jangan haghap (harap) .......
ending nye.......awok kene besit (pukoi - kate oghang Perak).....
tambah bighat (birat) belakang awok ni.......

Kome tau ngape Arwah Ayah awok dengan Mak awok takde kesian pade awok langsong mase awok mule2 belajo berpose penoh????
sebabnye awok setat belajo pose penoh udah lambat....
masok darjah 4 baghu (baru) awok belajo berpose penuh.....
sebelom2 tu..... tak sampei sekeghat (sekerat) haghi (hari) je udah berbukak pose awok....
hehehe.....

P/S: Sesekali teghingat !!!

6 Responses to "Mule2 Berpose..... Ceghite Kantoi"

  1. hehee..nakal juga zaman kecik yer..tp setuju benor dengan cara ayah & mak kome tu..bak kata pakar motivasi..sebagai mak & ayah, bila kita tetapkan sesuatu utk anak2 WAJIB lah kita pegang kuat2..jgn mak kata mesti, ayah kata tak per la..tak menjadi la jawabnya..

    time kasih letak link sini..saya pun kebas dr surat khabar juga..hahaa

    ReplyDelete
  2. Kerana 'berbirat' kena pukoi tu la kita belaja..ingat sampai sekarang pengajarannya kan..kalo tak, idok ler kita semua jadi 'insan' yang kenal siapa Tuhan kita, kalu mak ayah kita tak bertegas dgn kita

    ReplyDelete
  3. mike menang la yeop.. teman mole pose penuh darjoh nam hihihi..

    ReplyDelete
  4. Awok.naper blog ni nama D08?sy dulu kecik2 ngelak jgk pose

    ReplyDelete
  5. haaaaaaa.... kantoi...

    harharharhar..

    ReplyDelete
  6. darjah 4? hehehe..lambat le tu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss