10 Ikon Pelancongan Perak


Bersempena dengan Tahun Melawat Perak 2012 nanti....
awok bercadang nak buat entri pasei tempat2 menaghik (menarik) di Perak.....
sebenonye sebelom ni awok ade buat entri2 tempat pelancongan mengikot daeghah (daerah)....
tapi tergendale sekejap bile awok bizi 2 - 3 menjak ni .....

kali ni awok nak tumpu dulu pade 10 ikon pelancongan negeri Perak dulu...
baghu (baru) le awok akan sentoh tempat2 menaghik (menarik) ikot daeghah (daerah) yang ade kat Perak ni....
dan kalo bulih awok nak kan cadangan daghi (dari) kengkawan semue....
bagi cadangan kat mane di Perak ni tempat yang kome ghase (rasa) menaghik (menarik)...

dan awok akan caghi (cari) ape saje info berkaitan dengan tempat yang kome cadangkan tu.....
tapi macam awok tulih (tulis) kat ateh (atas) tu....
awok akan tumpu dulu pade 10 Ikon Pelancongan Negeri Perak dulu ye....
lupe nak kabo 10 Ikon Pelancongan Negeri Perak ni dipilih oleh semue pehak yang berkaitan dengan Pelancongan di Negeri Perak dan juge dipersetujui oleh pehak Kementerian Pelancongan Malaysia.....

kat bawah ni awok nyatakan 10 Ikon Pelancongan Negeri Perak....
1. Taman Negeri Royal Belum (Hulu Perak)
2. Hutan Paya Laut Matang (Larut, Matang Selama)
3. Gua Tempurung (Kampar)
4. Taman Herba Negeri Perak (Kinta)
5. Sungai Klah Hotsprings Park (Tapah)
6. Pulau Orang Utan, Bukit Merah Laketown Resort (Kerian)
7. Zoo Taiping & Night Safari (Larut, Matang Selama)
8. Ipoh - The Limestone Wonder (Kinta)
9. Lumut & Pulau Pangkor (Seri Manjung)
10. Kuala Kangsar Bandar Diraja (Kuala Kangsar)

6 Responses to "10 Ikon Pelancongan Perak"

  1. satu je tatau dlm 10 tu - Tmn Herba - kat mana tu??

    ReplyDelete
  2. Salam Yob,

    Pusat Perlindungan Tuntung di Bota Kanan? Rasanya takde kat tempat lain ...

    ReplyDelete
  3. sis selalu ke pangkor je..len kali gi tmpt lain2 lak ye.tq info

    ReplyDelete
  4. dah pernah samapat kat nombor 3.7 n 10 je..:)

    ReplyDelete
  5. Tman Herba negeri perak tu kat mana ya...

    huhuuuu, malu eh teman org Ipoh tp tak tau.. uhukk

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss