2. Taman Herba Negeri Perak






antaghe gambo2 menarik di Taman Herba Negeri Perak....

kakyong
said...

Tman Herba negeri perak tu kat mana ya...

huhuuuu, malu eh teman org Ipoh tp tak tau.. uhukk


Sebelom ni awok ade up kan entri pasei 10 ikon Pelancongan Perak.....
dan KakYong ade bertanyekan pade awok pasei Taman Herba Negeri Perak.....
Blogger
Sebagei menjawab soalan Kak Yong ....
ni awok ceghitekan (ceritakan) serba sedikit pasei (pasal) Taman Herba Negeri Perak ni ye...

Taman Herba Negeri Perak ni terletak di kawasan Kg Kepayang, Simpang Pulai......
kalo kome daghi (dari) Lebuhraya PLUS....
kome keluo susur Simpang Pulai.....
ke kighi (kiri) lepaih (lepas) daghi (dari) Pekan Kg Kepayang dan sebelom kome sampei ke Terminal Makanan Negara (TEMAN) Simpang Pulai....
kome akan jumpe lampu isyarat Simpang tiga (3) ......

ke kanan kome akan ke Batu Gajah (melalui Kellie's Castle).....
Taman Herba Negeri Perak ni terletak betoi2 di sebelah kanan kome tu je......
dekat sangat dengan jalan beso....
ok...ok...berbalik pade ceghite (cerita) Taman Herba Negeri Perak ni....

Taman Herba Negeri Perak ni luehnye (luasnya) 22 hektar......
kat sini kome name je ape jenih (jenis) herba kome ndak....
semue ade....
bile bercakap pasei herba ni....kompem le tumbuh2an yang menyehatkan badan kome dan jugak digunekan untok tujuan perubatan dan kosmetik........

Pade yang kaki pancing pun......
macam kome tengok kat ateh (atas) tu......
kome bulih le lepaih (lepas) kan geram kome kat sini.....
ikan fresh le katekan....... makan pulak herba je....
tapi bukan free ye......untok 3 jam kome kene bayo (bayar) RM10.00

dan lupe pulak awok nak kabo...... caj masok kesini untok dewase adalah RM2.00 ....
sementaghe (sementara) kanak2 pulak dikenekan RM1.00 ....
dan untok kome ndak makan...
kat luo (luar) (tepatnye dekat pintu masok) Taman Herba Negeri Perak ni ade gerai untok kome menjamu seleghe (selera).......

Tak pueh (puas) lagi???....
kome hubungi nombor kat bawah ni....
bercakap dengan Puan Mariam.......

Jabatan Pertanian Negeri Perak
Batu 1, Jalan Batu Gajah,
Kampung Kepayang,
31300 Batu Gajah,Perak

Tel : +605-3572290

3 Responses to "2. Taman Herba Negeri Perak"

  1. tak tau la bile tahun nak sampai taman herba yop oi.......

    ReplyDelete
  2. amat menenangkan kat sana.ada tasik lg tu

    ReplyDelete
  3. ooowhhh.. di situ ya tempatnya.. kg kepayang batu gajah... boleh la nak ajak en ayah nanti... kasi chance le dia mancing tempat ikan berherba.. sure sihat2 belaka ikan kat situ yer..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss