Ape bagoihnye Melancong???

Bile disebot pasei melancong.....
Ade yang skeptikal.....
Sebabnye bile disebot melancong, bermakne deme kene keluo duit untok berbelanje......
Bese le bile nak keluo duit sendighi ni jenoh sikit.,....

Jadinye awok cadangkan pade yang tak beghape berwang macam awok ni......
Kome buat due tabongan.....
Satu untok simpanan mase sesak kome....
Dan satu kome simpan untok digune pergi bercuti.....

Kome sedo tak, dengan melancong kite sebeno nye dah menyumbang pade ekonomi negare????
Macam mane tu????
Dengan melancong, kome akan berbelanje.....

Dan bile berbelanje, kome dah buatkan duit kite bergeghak.....
Daghi satu tangan ke satu tangan dan akhirnye ade yang kene bayo cukei.....
Antaghe nye kite le, cukei2 yang kite bayo tu le digunekan untok pembangunan dan perbelanjaan negare....
Pengusahe2 ato pemilik produk pelancongan kompem akan naiktaraf kemudahan dan lokasi taghikan pelancongan yang ade.....
Kite jugak yang untong.....

Tapi yang pentingnye, dengan melancong kite dah dapat tenagkan minda dan otak kite yang penat berkoje ni haaaa.....
Hubungan silaturrahim pun dapat dieghatkan.....
Kan pahale tu!.....

Jadinye..... Pergilah Melancong!!

0 Response to "Ape bagoihnye Melancong???"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss