Solat & Rekreasi ....Mudahnye


Awok suke dengan semue ektibiti rekreasi....
tak kighe (kira) le melancong ke...
ektibiti lasak macam panjat gunong, berkhemah dan ape saje ektibiti rekreasi.....
memang awok gemo....

tapi satu je yang awok peghatikan (perhatikan)....
ghamei (ramai) bile udah terlibat dengan ektibiti macam ni...
bab2 bersolat selalu deme lupe.....
dan kalo yang ingat pun...
akan rengan2 kan bab bersolat.....

padehei (padahal).....
Allah dah bagi kemudahan untok kite bersolat...
pade yang ghase (rasa) susah ndak ikot waktu masoknye solat....
Allah dah bagi kemudahan dengan kome bulih je menjamakkan solat kome....
Zohor dengan Asar....Maghrib dengan Isyak....

ade pulak yang kate sebab ayo (air) takde....
payah deme ndak berwuduk...
ate..... kome bulih bertayamum....
ade jugak yang kate sebab tak tau kat mane aghah (arah) kiblat...

ishhh...... ade je alasan maleh (malas) ndak bersolat ye...
selalu kan kome yang bese (biasa) masok hutan bawak kompas???
ate gunekan le kompas kome tu....
tapi kalo kome ndak tau lebih lanjut pasei (pasal) aghah (arah) kiblat mase dalam hutan...
kome bulih ke sini ---> Islamic Tourism Centre

Jadinye takde le alasan untok merengankan pasei solat mase kite berekreasi ....
jangan sampei ektibiti rekreasi kite mendatangkan dose pade kite.......

P/S: Pesanan untok semue dan dighi sendighi ....

0 Response to "Solat & Rekreasi ....Mudahnye"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss