Mee Ketam Jeti Kelip-Kelip Kg Dew

Maaf....gambo yang ditangkap pukoi 10.00 malam....
dengan keadaan gelap gelita...
dan speed lite yang takde.......
ini le hasilnya..... 

Haaa.... pagi2 hari Isnin yang ramai kata Monday Blues.....
moh kita layan cerita bab makan...
kurang2 boleh lupakan blues kome tu....

selalunya....
kalo belah2 Perak Utara ni...
orang akan perasan Mee Udang Kuala Sepetang....
atopon Gulai Ikan Sembilang.... perghhh....
tapi tak ramai tau yang disini juga ada Mee Ketam......

Malam tadi.....
awok dan famili sempat singgah ke Jeti Kelip2 Kg Dew....
pada yang perasan awok pernah naikkan entri berkenaan dengan Kelip2 Kg Dew....
satu2 nya tempat yang ada Kelip2 di Perak.... opppsss silap selain dari Kuala Sepetang.....

Mee Ketam Jeti Kelip2 Kg Dew ni...
dah lama dah awok tau...
cumanya baru semalam berkesempatan kesitu...
itupun sementara awok dalam perjalanan balik ke Ipoh ....
dari rumah Mentua awok....

yang canteknya....
masa awok sampei ke Jeti Kelip2 Kg Dew tu...
Pengerusi Kelip2 Cahaya Alam Perak (KECAP) ...
Encik Shukor pun ada sekali....
panjang le gebang nye......
Encik Shukor Pengerusi Kelip2 Cahaya Alam Perak (KECAP)....
suruh bergambo...
masa tu le dia buat2 check sms masuk...
cehhhh....


Untuk pengetahuan kome....
di sini....menunya ada 2 je... Mee Ketam....dan Sup Tulang....
dan yang paling rarenya....
deme ada air laminet (errr...sebutan orang situ le...)
air2 lain pun ada jugak... jangan le kome risau....

Mee Ketam yang mabeles....
perghhh....
pada awok mee ni sedap...
mungkin sebab ketam yang digunakan merupakan ketam nipah yang ditangkap sendiri...
bukan ketam yang dibela...
proses  yang dinamakan 'menakoi' (errr...awok tanya orang sini jugak tu)...... digunakan untuk mendapat ketam yang terbaik.....
dan sila pastikan kome jenis yang tak segan2 mengotorkan kedua2 belah tangan kome untuk menikmati Ketam yang ada......


Jeti Kelip-Kelip Kg Dew

Jeti Kelip-Kelip Kg Dew

2 gambo diatas ni le sebabnya mengapa kome kena kotorkan kedua2 belah tangan kome...
sebabnya kalo guna sebelah....
'perasaan' meratah... mengunyah..... memecah....... dan macam2 lagi me.....
memang tak 'sampai'...... ahaksss....


hasil kome guna kedua2 belah tangan kome....
macam kat atas ni....
clean and clear... 
5 mangkuk Mee Ketam dan 4 botol air laminate...
kosnya cuma RM38 je....

berbaloi pada awok....
sebabnya dengan isi ketam yang tebal....
mee pun banyak.....
dan yang penting kita makan di jeti dengan bau asap perusahaan arang yang dihasilkan disini...
memang rare...... bau arang yang tak campo benda lain.....
wangi je pada awok.....

Kebetulan masa awok datang....
Produksi Majalah 3 sedang berunding dengan pihak KECAP...
untuk sesi rakaman Majalah 3 pada bulan Jun 2014 nanti....

Jeti yang akan setia menanti ...
tak kira siapa saja yang datang....

Kalo kome tak jelas tempat ni dimana....
sila hubungi nombor 019-574 6454 ...
atopon ke entri awok sebelum ni....

20 Responses to "Mee Ketam Jeti Kelip-Kelip Kg Dew"

  1. woo..sdapnya maggie ketam tu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrr....memang sedap.. tapi bukan maggie

      Delete
  2. Sedapnya. Sampai sana nak kena pergi cuba juga macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. serious tak rugi... pergilah kalo ada masa dan peluang

      Delete
  3. Kalau udang tu dah biasa sangat. Tapi kalau ketam buat rencah dalam mee ni memang rare. Cumanya, nak makan ketam ni kena berajin sikit, baru dapat nikmatnya. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi tu cho.... nikmatnya bila kita dapat makan isi ketam tu... itu sebab orang tua ada cakap.... usaha tangga kejayaan... macam, nak dapatkan isi ketam dari kulit yang keras....

      Delete
  4. nampak menyelerakan..
    lama x makan ketamm

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.... apelagi.... balik koje nanti... cari ketam..... sesekali makan best... jangan selalu... takut gout... kikiki

      Delete
  5. ohhh Mee ketam ni kat Taiping ek, is2.. kalo la dekat... mmg terus pergi balik keje ni yop..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahhh... balik kg nanti singgah le....

      Delete
  6. Wow.... sedapnya...kena try ni sebab tak pernah makan mee ketam..kalau mee udang...mee bandung... mee rebus...mee maggi tu selalu ler makan tp mee ketam tak pernah lagi...kena cuba ni...ermmmm tapi biler ler dpt ke sana ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. elehh.. itu akei nak mintak ajak famtrip le tu... kekeke... takde.. takde... tahun ni tak cover belah Taiping dah... kekeke.... takdele..... kalo ada masa dan peluang tu... jenguk le kesini... besttt

      Delete
  7. Wow...ayaq tu kami panggil ayaq menet...tetiba teringat zaman sekolah dulu. Ayaq menet ni glamour woooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang belah2 kg Mem awok panggei ayaq leminet...... awok panggei ayo botoi je.....

      Delete
  8. mai ai sedapnya.. lpas ni btambah fames la tmpat ni..bila masuk mjalah tiga.
    x pnah sampai lagi. tgok gambar memng sdap menu berasakan ketam ni..
    terliur!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. seriously sedap Sobri.... mike pun kalo dari Lenggong... kalo ter'singgah' ke Taiping.... datang le kesini... gerenti tak rugi...

      Delete
  9. tak pernah teman sampei ke Kg Dew tu.... mike lagi terer yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. terer??? awok terer bab makan je cik Ummi Hanie.... hikhihk

      Delete
  10. Kedai mee ketam ni bukak pukul bp?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru perasan.. tak dibagitau kat atas tu.... pukoi 10 pagi - 11.00 malam tuan...

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss