Istana Billah, Papan

Dalam entri sebelum ni....
Entry Hutan Lipur Papan
dibawah sekali entry tu ade awok sentuh sikit pasei Istana Billah....
Pada yang nak tau lebih lanjut....
kome boleh je bace di link wikipedia yang awok letak kat bawah ni...
Istana Billah

tambah menarik lagi ...
sebabnya tahun 2011 satu filem 'Penunggu Istana'
yang ditayangkan pada tahun tu .....
penggambarannya dibuat di Istana Billah...


Kome  sampei je di Pekan Papan.....
kome kene tengok betoi2 ......
sebabnya Istana Billah ni kene masuk satu simpang di sebelah kanan Pekan papan tu...
baghu kome jumpe......


Trailer Penunggu Istana......
Filem ni shootingnya dibuat di Istana Billah.......


Awok pulak udah terlanjur ke Hutan Lipur Papan....
awok singgah sekejap di Istana Billah ni sebelum balik....
niat nak tangkap gambo sekeliling Istana Billah......
tapi.........sayang betoi....sekeliling Istana ni dikunci.....

udah le dikunci....
pago nye pulak tinggi sangat...
kalo tak mau je awok panjat.....

takpele.... kome layan gambo Istana Billah...

yang awok dapat tangkap daghi luo.......
Masjid lama yang tak digunakan lagi tu pun awok tak dapat nak tengok......
kalo le Istana Billah ni dijage......
boleh jadi satu lagi produk pelancongan....

'Spooky Tours'
oghang sekarang kan gila nak sangat tengok hantu......
haaa...... bagi deme tengok.....
Jabatan Warisan kena main peranan....
pihak Majlis Daerah Batu Gajah pun kene ceriakan kawasan sekeliling Istana Billah ni....
walopon dimate kasar awok ni .....pokok2 bunga di Istana Billah ni macam 'terjaga' je....

Istana Raja Billah
nampak cantik lagi walopon dah berusia 128 tahun....

Istana Raja Billah

Istana Raja Billah
 tak tau ngape gambo ni tetibe jadi kelam camni....
ade entiti ke??? kekekek

Istana Raja Billah
tu kome tengok...berkunci....... 
Yang awok heran kan.....
nyonya yang dok sebelah Istana Billah (ada Zink Hijau)...
macam takde ape2 pun....
rilek je...

ha... kome ape lagi..... dapat tengok daghi luo pun dah ok....jadile....
Pergilah Melawat!!!.... terutamanya yang berketurunan Mandailing tuuuuu

2 Responses to "Istana Billah, Papan"

  1. nampak seram dr luar. tengok dr luar jela kalo camtu

    ReplyDelete
  2. awok...yg tu le yg awok nak masuk sangat tu...... tapi sbb bekunci.....simpan niat je le......

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss