Muzium Beruas

Awok sempat singgah ke Muzium Beruas....
Muzium yang terletak betoi2 ditengah Pekan Beruas...
jangan le kome riso.... senang beno mencaghi nye....
 awok letak link kedudukan Beruas kalo kome daghi Lebuhraya Ipoh - Lumut....

Awok suke Pekan Beruas ni bukan ape....
walopon kecik....  tapi semuenye ade kat sini...
opppsss terceghite pasei Beruas pulak...

berbalik pade Muzium Beruas...
dikatekan semue artifak ato tinggalan Kerajaan Gangga Negara ..
ade ditempatkan disini....

Pekan Beruas
Gile oldies....
sayang betoi....
awok sampei lepaih waktu deme habis beroperasi....
awok punye le kejo nak tengok ape yang ade kat dalam Muzium Beruas ni....
tapi takpe..... awok letak dulu2 gambo2 sekitar muzium ni.....
dan awok akan ulang balik ke sini....
oh ye...takde caj dikenakan untuk masuk melawat.....
jadinyeee..... pergilah melancong!!
Pekan Beruas
Ini le sebabnye.....
awok sampei udah nak senje....
mane deme nak bukaknye....

Pekan Beruas
Depan tu pondok pengawei.....
lawo tempat ni....
tenang je rase bile ade kat sini...
tempat cantik terjage.....

Pekan Beruas
Muzium dirasmikan 1998....
kalo kighe2......
udah 15 tahun tu......
kalo oghang udah bulih ambik PMR...
errrr... PMR ade lagi???

Pekan Beruas
Kalo kome sampei je di Pekan Beruas...
kome kompem jumpe Muzium Beruas ni...
tapi kalo tak jumpe jugakkk...
tu..di Jalan Pejabat Penghulu.....
abeikan apebende yang kome tak nak tengok ye....

7 Responses to "Muzium Beruas"

  1. takpenah pun, jenjalan kat sini...
    Perak byk gak tempat utk dilawati kan...

    ReplyDelete
  2. banyak cik eMMe....tapi masalahnye....tempatnye berselerak.... jauh pulak tuuuu.... nak jelajah kene ambik mase.....

    ReplyDelete
  3. sy x pernh jenjalan cam awok.. jeless r.. -_-

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Ate kome, lambat bebeno smpainye..

    Jadi le tu dpt gambo belah luor.

    Perak ni, banyk tmpt menarik, tpi mcm kome kate, berselerak. Org tua aye, oang kampor, kampor pun tak habeh jalan lgi.

    ReplyDelete
  5. perak sesuai utk org yg suka belajar pasal sejarah....dekat sana byk peninggalan lama2 kan
    :)

    ReplyDelete
  6. saya rasa pernah ke beruas tapi dolu-dolu zaman bebudak....lalu jer la.jadinya tak pernah tahu pun wujudnya muzium kat situ...errr...muzium ni ade kesuraman ala-ala muzium taiping tak? :D

    ReplyDelete
  7. cik AiSyA LiEzA..
    tak sama yong.. bjalan sbb koje. tak sama mcm bjalan sbb bcuti,

    cik Tinta Lana..
    itule.. awok silap kighe.. ingat deme tutup lambat, takpe nanti awok kabe balik. oghang Kampo ye.. lama awok tak ke gunung bujang melaka

    cik ezyra daniel..
    betoi dan tak betoi..betoi sbb mmg byk kawasan sejarah, tak betoinye sbb kalo tak minat sejarah pun boleh dtg Perak

    encik Amir A.R
    kekeke.. ni dah tau ni kene le pegi..
    Muzium Tepen tu sbb x berubah konsep nye.. ce sekali sekala deme buat sesuatu yg lain.. mesti oghang teruja nak pegi

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss