Bunga Pelik


Sambei2 nunggu nak bersahur ni....
awok tunjokkan gambo2 bunga yang awok tak pernah tengok sebelum ni.....
Gambo2 di ateh ni awok ambik semasa program awok di Lenggong tempohari....
awok tak pernah lagi tengok bunga yang tumboh daghi tanah macam ni...
kecuali bunga Rafflesia....
ke ade kengkawan yang pernah tengok....
dan tau name bunga ni ato name saintifiknye....
moh le kite berkongsi......

9 Responses to "Bunga Pelik"

  1. Pelik nampak bentuknya..... :)

    ReplyDelete
  2. tak der peliknya bagi saya..pokok tu slalu jer dulu tumbuh blakang umah saya.bau dia busuk sgt mcm bangkai..huhu

    ReplyDelete
  3. @Encik Amin A.R....
    itu le... awok tak penah tengok lagi...

    ReplyDelete
  4. @Cik Normi Nieza....
    oooo... ye ke.... macam bunga Rafflesia jugak la ye...... awok sebab tak penah tengok..itu yang pelik...

    ReplyDelete
  5. bunga ni bau dia busuk.. kt blakang umah kat kg slalu ada. kalau ada bau busuk tu cam la ada bunga ni. yang peliknya kalau p cium bunga ni x berbau. tp kalau jauh leh bau dpt bau busuk dr bunga ni

    ReplyDelete
  6. kat kawasan rumah aiza di kampung memang ada bunga ni.. aiza panggil bunga lekir.. asalnya pokok dia macam pokok keladi belang (macam ular bentuknya, tapi warna hijau).. bila dia dah cukup matang dia akan keluarkan bunga macam gambar di atas dan akhirnya bau busuk seperti bau bangkai.. aiza nak terangkan pun tak reti, boleh tengok penerangan lanjut dalam link ni.. --->
    https://ms.wikipedia.org/wiki/Pokok_Lekir

    ReplyDelete
  7. pelik benor
    awok pun x pernah tgk.. hehehe

    ReplyDelete
  8. 1st time ambe tgok bunga ni..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss