Lembah Lenggong Tapak Warisan UNESCO

Lembah Lenggong
Logo Tapak Warisan UNESCO.....
yang Bahasa Inggeris tu wajib....
yang Bahasa Perancis tu pun wajib...
cuma yang Bahasa Melayu tu ikut pade bahasa setempat negara yang berjaya.....
macam kes kita... Bahasa Malaysia le....



Uishhhh... udah lame tak bersiaran ni...
gatei pulak tangan ni nak menaip.....
kali ni awok nak berceghite pasei Lembah Lenggong pulak....
maklumle... minggu lepas awok jelajah Lembah Lenggong.....

awok ghase di Malaysia ramai yang tau....
Bandar Melaka dengan Georgetown sahaje yang diishytihar sebagei tapak warisan UNESCO....
tapi tak ramai yang tau....
di Malaysia ni udah ade 4 Tapak Warisan UNESCO...

Mulu, Kinabalu, Bandar Melaka dan Georgetown.....
dan terkini Lembah Lenggong juge telah diishytiharkan sebagei Tapak Warisan UNESCO.....
30 Jun 2013 meghupekan ulangtahun pertama Lembah Lenggong diisyhtiharkan sebagei Tapak Warisan UNESCO....
dan awok berkesempatan mengikuti lawatan ke kawasan2 yang berkenaan....

daghi tapak PerakMan dijumpai...
sampei le ke tapak Meteor jatuh pada 1.38 juta tahun dahulu.........
membawak ke kawasan debu Gunung berapi Toba yang berselerakan di Lembah Lenggong......
Gua Gunung Runtuh, Gua Kajang, Gua Puteri, Gua Ngaum, Bukit Sapi.....
dan tempat yang berkaitan dengan penempatan masyarakat Paleolitik, Neolitik dan Zaman Gangsa...
Alhamdulilah awok meghase.....

dan bageimana kesah kejayaan Malaysia untuk mendapatkan pengiktirafan ni...
bende ni takde atopon kalo ade tak diberi perhatian meluas oleh pihak media Malaysia....
sayang betoiiii...
kalo kome dengo...mau menitik ayo mate kome.....
awok sebagei anak Perak dan Malaysia meghase bangge dengan kesah kejayaan Lembah Lenggong mendapat pengktirafan UNESCO ni....
bukan mudah kome.....

itu sume akan awok ceghitekan di entri2 awok yang akan datang......

9 Responses to "Lembah Lenggong Tapak Warisan UNESCO"

  1. wah, ni yg best ni... salah 1 tmpt dlm prak dpat pngiktirafan unesco :)

    ReplyDelete
  2. Tak sabar nak tau ceritanya.... Cepat2 hapdet yer.... Hehehe :D

    ReplyDelete
  3. hahah.. lawat malaysia habis2 dulu sblm p oversea.. ekekkekke :)

    ReplyDelete
  4. berbangga juga aiza jati anak jati lenggong.. semoga lenggong berubah wajah menjadi lebih maju..

    ReplyDelete
  5. haaa...kamu cerita ni baru teman tau..

    ReplyDelete
  6. bertuah jadi anak jati perak kan. mesti dapat kaji sejarah lebih mendalam lagi dan faham asal-usul satu2 tempat tu...

    ReplyDelete
  7. cepat. emailkan kamunya account number dan nama penuh.

    wantie_mir@yahoo.com

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss