PARAM

Ade yang menyebut Pasar Ramadan...
ade jugak yang menyebut Bazar Ramadan.....
tak kesahle kome panggei ape....

yang samenye...
dua-duanya lokasi tumpuan sepanjang bulan Ramadan ni...
mane idaknye....
disini seknike bende ade....
dan mase ni jugakle kome bulih caghi lauk ato kuih-muih yang jarang kome jumpe....

tapi satu je...
pade yang tak beringat....
kome akan berbelanje selagi mau....
maklumle... berbelanje mengikut nafsu.....
dan sudahnye membazir je lauk-pauk..
kuih-muih yang banyak kome beli tu...

jadinye...
rancang belanje kome di PARAM atopon BARAM ni...
elakkan beli juadah berbuka terlalu banyak....
udahle kome membuang duit kome....
tambah pulak kome membazir......
membazir tu kan sedaghe setan....
kome nak jadi sedaghe setan????



16 Responses to "PARAM"

  1. Dok tanam azam..tak mo kerap p bazar ramadan.. nanti abis duit..

    ReplyDelete
  2. he3 1st dgr param n baram ni =) nk p param la ptg ni..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...tak suke bazir2!! moga kite semua tidak dlm golongan setan...

    pst: kalo bulan puasa cari murtabak, roti john, ayam percik.. sebab awok mane reti nak masak2 ni, heeee~

    ReplyDelete
  4. kalau pergi bazar ramadan tak boleh bawak wallet..bawak duit 10 hengget jer. kalau tak, memang sakan la memborong :D

    ReplyDelete
  5. kami panggil bazar Ramadhan..hehe..tahun nie nak kurangkan xtvt ke bazar,kalau boleh nak masak kat rumah.

    ReplyDelete
  6. @cik puteri airyn...
    haaa...kene le masak selalu..... save bajet dan poket kite...


    ReplyDelete
  7. @Encik S.K.A...
    moh kite....

    ReplyDelete
  8. @cik eMMe...
    cari yang kite tak reti masak ..ato jarang jumpe... tapi beli sikit udah le.... ye dak cik eMMe...

    ReplyDelete
  9. @cik Norhasniza Khalid @Mama...
    betoiii.... jimat belanje kite...

    ReplyDelete
  10. @Encik Amin A.R...
    mike takpe...mike selalu masak.... beli kuih sejenih due udah le.....

    ReplyDelete
  11. @cik latifah zainal...
    macam tu le sebaiknye...... masak rumah jimat belanje...dan kite pueh makan hasil masakan kite kan????

    ReplyDelete
  12. dah lama aiza tak membeli di bazar ramadhan ni.. masak sendiri lagi best..

    ReplyDelete
  13. di mana2pun orang sebut param...senang...tapi hadir setahun sekali je dlm bulan ramadhan...hehe

    ReplyDelete
  14. awok x sampai lagi param2 ni.. ingat petang ni puasa ke 4 nak juga terjah layan tekak mak buyung :p

    ReplyDelete
  15. heee.. word baru hari ni... kekekke =) bawak duit sikit jee laaxD x membazir =)

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss