Surat Cinta dari Majlis Bandaraya Ipoh

Saman
Surat cinta merangkap kad menyambut pose dari MBI....
hampehhhh

Awok punye le semangat nak berceghite pasei lawatan awok ke Lembah Lenggong minggu lepas....
tapi tak pasei2 le awok dapat saman parking Majlis Bandaraya Ipoh semalam....
kalo ikut kan mase deme saman tu pagi....
awok peghasan petang.....
terus awok delay kan dulu entri2 awok pasei Lembah Lenggong tu,....

yang memusykilkan awok bukan ape...
kat kete awok....
awok ade sticker parking yang sah sampei 11 Mac 2014 ......
dan saman yang dikenakan pade awok....
sebab tak bayo duit parking.....

sebenonye bende ni bukan le kali pertame jadi kat awok.....
tahun lepas.....selepas awok dapat 4 - 5 saman parking.....
awok buat surat aduan kepada Pejabat Dato Bandar Ipoh merangkap YDP MBI.....
rupe-rupenye lepas tu ..a.wok masih kena saman jugakkk...

awok tak pueh hati....
awok ke Bahagian Penguatkuasa deme.....
dan Bahagian Hasil kalo tak salah awok....
berjumpe dengan Pengarah deme......
dan rupenye deme ambil maklum pasei aduan awok....
tapi ngape le deme masih saman kereta awok??

awok kalo bende tak betoi memang awok lawan habis-habisan...
dan kesudahan ceghite tahun lepas tu....
awok menang...dan deme hapuskan semua saman parking awok....
tapi tak sangke pulak tahun ni kene jugak....

saman tu...kalo bayo awei RM20 ...kalo lambat RM30...
dan kalo lambat jugak ....tunggu surat mahkamah.....
kome bayangkan kalo 5 - 6 saman kome ade....
banyak jugak kome kene bayo....

MBI oh MBI.....

9 Responses to "Surat Cinta dari Majlis Bandaraya Ipoh"

  1. awok parking skua2 hati lah tu..hihik

    ReplyDelete
  2. sabar aje la.. huhu.. majlis perbandaran memang macam tu.. semoga semuanya dapat diselesaikan secara baik..

    ReplyDelete
  3. sama le dgn MPT...teman bubuh tiket pon deme saman..stress teman!

    ReplyDelete
  4. aik...pehei pulok nak saman dah ada stiker..ye dok? lawannn lagiii...jgn tak lawannn

    ReplyDelete
  5. apakata pertahankan cm dulu?? kekekke :)

    ReplyDelete
  6. kalo dah kene saman, bayo je le yop, hehehe... kalo tak salah, tak yah le bayo.. simpan duit utk belanja anak skolah...hehehe...

    ReplyDelete
  7. kalau kat seberang perai ada sistem berkupon . sangat leceh sistem tu. pernah kena saman sebab parking dudlu pas tu baru pergi cari kedai jual kupon parking. meluat sangat sangat... perlaksanaaan sistem mereka yang lemah . kita yg jadi mangsa. kekonon tak alert. kalau dah setahun sekali gi parking kat sana wat pe nak beli kupon satu buku kan..kan..

    letak je kedai jualan kupon kat depan pintu masuk parking. ni idak. ntah kedai mana mana. jenuh nak bertanya org.

    tapi.. bila kena saman tekak sampai keluar anak lidah dorang jugak menang. nyampah.. kita la salah sebab tak alert.

    ReplyDelete
  8. Lawan jangan tak lawan.......... Nak pow duit kita je kejenye..... Haihhhhh

    ReplyDelete
  9. teringat dgn dialog os dlm cerita apa entah..."saman bayo...undang2 jgn di lawan...."hehehe tp bio kena cara salahnya yop...kalau kita tak salah kita saman pulak...hehehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss