Rumah Siapa??

gambo2 kat bawah ni awok tangkap mase awok terlibat dengan ektibiti kat Lenggong tempohaghi...
Sesiapa yang biasa ke Masjid Ubudiah di Kuala Kangsar...
pasti perasan dengan satu bangunan lama disebelah Masjid Ubudiah ni...
bangunan yang pade awok nampak lawo...
tapi sebab udah ditingeikan lame...
tunggu mase je nak roboh....

ade jugak awok bertanye dengan kengkawan...
dan oghang2 kat situ...
kalo ikutkan kate deme...
rumah ni milik kerabat diraja Perak jugak...

tapi bile awok mintak deme bagi nama spesifik....
deme tak tau....

sayang betoi le....
bangunan yang sebegini cantek....
tak dijage...
kalo tak dipelihara dan dipulihara....
memang bakei jadi sejarah je le......

takpele...
kome tengok le gambo2 yang awok letak kat sini
teringin jugak awok nak tau sape ke empunya rumah ni....

Sayang....rumah nye lawo....
tapi ditinggei camtu je...






Nampak Kubah Masjid Ubudiah di sebelah bangunan rumah ni....


15 Responses to "Rumah Siapa??"

  1. rumah siapa??yang penting itu bukan rumah sy..hehe..syg kan.tgk cntik bentuk rumah nie.kalau dipelihara kompemm lg cntik dan ley jdi tarikan pelancong.klu buat pengmbrn filem kat cni pun ok jugak pe..

    ReplyDelete
  2. last balik Kuale tahun lepeh bulan Ogos 2012, gi Kenduri Kahwin sepupu kat ulu kenas, tapi.. tak prasan lak umah ni.. umah tinggal ekk... kalo repair cantik ni kan...

    ReplyDelete
  3. @cik latifah zainal...
    itule....awok pun tak tau umah sape... kalo dijage lawo ni..... sayang betoi....

    ReplyDelete
  4. @cik eMMe...
    kalo berhenti kat Masjid Ubudiah.... tengok belah kanan...Insyallah nampak...

    ReplyDelete
  5. sayangnya.....lawa rumahnya ni...

    ReplyDelete
  6. @Encik Amin A.R...
    ye memang lawo.... itu le yang awok rase...sayang dibio kan rumah ni...

    ReplyDelete
  7. Terbiar... Syg sgt

    Err apa cerita makhluk dlm tandas mak awk tu? Ular ke? Sy terlepas entri ke?

    ReplyDelete
  8. @cik LM.....
    Rumah lawo.... Bile tak dijage.... Burok le..... Kesah yang tu..... Cik LM mcm terlepas entri rasenye.....biawak dlm tu.....

    ReplyDelete
  9. sayang dah jadi rumah tinggakan.. rumah aiza di lenggong pun dah jadi rumah tinggal sekarang ni sejak mak aiza duduk dengan aiza.. balik kampung bulan lepas peti ais dan mesin basuh dah lesap.. nasib la..

    ReplyDelete
  10. @cik Mizz Aiza.....
    memang takde sape2 ke yang tinggei kat kampong...sayang...rumah kalo dibio lame nanti reput........ barang2 dalam rumah oghang curi...

    ReplyDelete
  11. syangnya!! makaih seni dia tggi 2..kalau sy tuan rumah 2..mgkin dh jd muzium..sygnya..cntik rumah tradisional ni

    ReplyDelete
  12. rumah sape agaknya ye...?unik la dgn rekabentuk tradisional....

    ReplyDelete
  13. sy mmg teringin rumah cm ni..kalau xnak bagi sy je..kekekkekxD wah3x.. syg ditingglakn begitu shaja..

    ReplyDelete
  14. cantiknya..tp jd tinggalan ye..

    ReplyDelete
  15. Awok pun perasan rumah ni, memang lawo dan bekenan dgn rekabentuknya..Nak tahu rumah siapa???? cer teka..cer teka..rumah siapa lagi kalau bukan rumah HANTU (maklumlah dah tingei lame bebenor jadi siapa le lagi kalau suka menginap di situ selain dari makhluk tu kan) Rasanya rumah tu adalah kerabat peghok punya tapi sayang ditinggalkan lapuk begitu saje.

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss