Hutang



Kome penah tak haghi ni dpt gaji......
Haghi ni jugak gaji kome abih???....
Belom lagi gaji keluo....
kome dah buat kighe2 hutang2 yg nak dibayo....

ermmm.......bile hidop kita dah beghutang....
mmg masalah......
sampei laki bini pun bulih begadoh....
adik beghadik bulih putuih sedaghe.....
kengkawan bleh jadi musuh.....

tapi masalahnye pulak....
kalo tak beghutang....tak meghase kite dgn seaneke bende oooo
tapi bile dah beghutang mule le kite pening kepale bile sampei mase nak membayonye......mule le libang libu je ghasenye.......
gaji sume habeh bayo hutang......

tu yg bulih jadi punce....
gali lubang tutop lubang....
maksudnye...... buat hutang utk bayo hutang....
spisis manusie macam ni lagi masalah.....

kalo le sume oghang pegang ayat2 kat bawah ni....
ghasenye takde masalahle dlm dunie niii..

2 Responses to "Hutang"

  1. awok tiap2 haghi doa supaya dilepaskan dari belenggu hutang. ape yg nabi cakap tu betoi le. malam2 tido tak lena duk pikir camana nak setel hutang.

    ReplyDelete
  2. errrmmmm......kecuali utang keta dgn utang ghumah.....yg dua ni terpaksa amik.....cash takde banyak tuuu.....tapi mmg betoi la ...... kalo beghutang.....mmg tak tenteram idoppp oooo

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss