Ceghite Puase

Aku semalam sempat menjengah blog sahabat di MOH KEMBARA.....
dan posting terbaghu beliau ceghite tentang Pose di Turki.....
almaklumler.....

akak kite ni kawen dengan oghang Turki.....
caghe pose deme tak same dengan kite.....
tapi bukan itu yg aku nak ceghite....
tapi disebabkan posting beliau le yg membukak ceghite bab pose ni....

aku nak ceghite peghihei pose di Malaysia.....
kalo ikut yg sepatutnye......
pose ni kite menahan dighi daghi lapor dan dahage....
daghi waktu imsak hingge le ke waktu berbuke....

tapi ngape le bile ceghite pasei pose.....
kite musti teringat hei makan????
pelik bin ajaib.....
padehei udah 11 bulan kite makan waktu siang....
dan sebulan je kite tak bulih makan waktu siang...
ermmm....Oghang Malaysia ....oghang Malaysia

3 Responses to "Ceghite Puase"

  1. makan utk hidup...
    tp bulan posa bulan pesta makanan... masa bulan posa la makanan yg jrang jumpa, tetiba ade jer...

    ReplyDelete
  2. Salam Yob D08, amboi dia citer pasa keme kat orang yek? Takpa, sebagai rujukan. Haa tu yang pelik orang Msai, celik mata pikior pasa nak makan pa. Haa tengok tu Yong miker ni jadi pengikut Ketama blog miker ni! Selamat Hari Raya Yob!

    ReplyDelete
  3. logik jugak kate kakyong tu.....
    bulan pose ni le taim nak meghase seaneke bende yg kite tak jumpe bulan lainn......

    tapi macam Kak Halima kita cakap pulak...... makan ni dah macam jadi priority pade oghang Malaysia....celik mata makan yg jadi keutamaan..... ishhh...ishhh....ishhh....
    anyway tq Kak....kena bagi hadiah nii...kekeke

    Makan hidup hidup tu la yg sepatutnya...... bukan hidup utk makan......

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss