Cendol Taiping - Bismillah vs Ansari

Hari Sabtu yang lepas awok bertugas di Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 2014...
yang kebetulan diadakan di Taiping.....
tapi awok bukan nak berceghite pasei Majlis Rumah Terbuka tu...
awok lebih tertarik dengan makanan yang biasa ......
tapi popular di Taiping...
tambah2 lagi pulak cuaca panas sekaghang ni....

CENDOL ....
sape tak tau cendol kan??? kan???
di Taiping ni ada dua tempat yang jadi tumpuan bila disebut pasei Cendol ni...
dan kedua-dua tempat ni terletak di tengah-tengah Bandar Taiping.....

1. Restoren Ansari Famous Cendol.....

Terletak di tengah-tengah Bandar Taiping....
restoren ni boleh kate setiap masa ramai oghang....
tambah pulak harga Cendol dan Pasembornye yang murah....
tak menang tangan le tukang buat cendol dengan Pasembornye....

tapi tang rasa....
awok memang bagi harapan tinggi kat Cendol dengan Pasembor kat sini....
tapi awok hampa....
awok rasa agak kureng....
tapi masih lagi dalam kategori sedap.....

mungkin masa awok datang ni...
tengah 'haghi' kureng sedapnye kot???..
hikhihkhkhk....


Kome tengok....
simple je....
tapi mabeles....

Pasembur yang awok order....
tak mahei pun RM3.00 je....

Senarai harga Cendol dan Pasembor kat sini....

Tu dia tukang  buatnye....
2. Bismillah Cendol Taiping....

kat sini awok bungkus je.....
maklumle udah makan kat tempat Restoren Ansari Famous Cendol tadi kan...
awok terlupe pulak nak tangkap gambo Cendol dengan Pasembor nye......
tapi pade awok...

Bismillah Cendol Taiping ni lebih popular daghi tempat yang pertama tadi...
sebut je cendol taiping...
kompem oghang akan menuju ke sini.......
maklumle... deme yang pertama menjuei cendol di Taiping...

dan awok faham ngape oghang akan tuju ke sini...
dibandingkan dengan Restoren Ansari Famous Cendol...
pendapat peribadi awok Cendol dengan Pasembor di Bismillah Cendol Taiping ni lebih sedap....
cukop rase dan cukop bahan nye....





Nampak anak jantan awok yang tersengih tu??
pantang Ummi nye keluo .....
nak ngeko je....

Kome nampak tak tukang buat cendoi nye.....
walopon mata dia macam tumpu pade Mem awok....
tapi yang sebenonye.... bile dia nampak je awok keluokan kamera...
dia teghoih berposing.... kekekeke...
sampei 2 - 3 kali le Mem awok kene ulang order dia....
kekekek......pantang rupanya nampak kamera......

Apelagi...
kalo kome ade di Taiping...
jemputle singgah!!!!!!

12 Responses to "Cendol Taiping - Bismillah vs Ansari"

  1. kalau sebut cendol.... akak memang sukerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

    dap ..dap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. awok pulak...kalo cendoi pulak... atopon cendoi durian....lagi2 le awok suke...

      Delete
  2. Wah....sedapnya...hehehe...kena rasa jugak la ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ateeee....... udah cakap ni...kene le jugak rasa ..hikhihkh

      Delete
  3. sedapnya cendol.. tak pernah lagi cuba di taiping tu.. kalau cendol kuala kangsar memang aiza suka.. makan pula dengan laksa kuala kangsar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa...mai la cuba yg kata Tepen plak cik Mizz Aiza...... yg ada laksa kalo makan kat Bismillah Cendol Taiping...

      Delete
  4. Wahh...cendol. Insyaa Allah, awok akan sampai saner nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orait....tapi kalo makan soghang2 tak best...kene berkawan jugak makan cendoi ni

      Delete
  5. Bismillah tu legend cendol dier yeop! berdekad2 punya bisnes dr zaman abah teman mude2 lagi dok makan cendol Bismillah... masa dolu2 deme berjual dekat Restoran Bismillah. tu lekat nama Bismillah tu ha...

    Ansari aritu teman pekena pasembur, boleh tahan la.. cendol pun. tp Bismillah lg besh ;) kualiti still maintain

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajenye ye Yong.... Bismillah ni mmg udah lame..... walopon deme udah bertuko tempat..nama Bismillah deme gune sampei sekaghang..... dan yg penting deme tetap sedap macam dulu jugakkk

      Delete
  6. salam singgah. adoi meleleh betoi air liur nengok. hohohohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..... itu baghu tengok...kalo dapat makan bukan je ayo lior melelehhh....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss