Azam Tahun Baghu


Ghasenye (rasanya) kome udah tau kot azam awok tahun baghu 1432 dgn 2011 ni....
ndak beghenti (berhenti) keghoje (kerja).....
siriyes tu kome.....

tapi bukan itu yang awok nak ceghite (cerita) kat ateh (atas)....
awok ndak berceghite (bercerita) pasei (pasal) azam tahun baghu (baru)....

kenape bile masok je tahun baghu (baru) kite kene berazam???
ape.....tetiap masok bulan baghu (baru) tu kite tak bulih berazam ke???
dan peghonah (pernah) ke kite capei setiap azam yang kite buat???

ghasenye (rasanya) azam yang oghang (orang) kite sebok (sibuk) buat tu sebagei benchmark (penade agheh) yang kene capei le kot???
itu le agaknye ngape kite kene berazam bile masok je tahun baghu (baru)......
tapi peghonah (pernah) ke kite beghusehe (berusaha) ndak mencapei nye???
tepok dade tanye seleghe (selera)

9 Responses to "Azam Tahun Baghu"

  1. tahun baru je, ada azam baru...tapi azam yang tahun lepas tu dah tertunai ke belum...

    Kome ni kira jadi la nk berenti keje? good luck la ye yoep...moga kome beroleh kejayaan...

    ReplyDelete
  2. @cik FIqas...
    Insyallah.....selagi takde peghubahan ...awok tetap dengan keputusan awok.......

    ReplyDelete
  3. Tu yg Jue malas nk berazam thn baru. Azam nak kurus cam zaman anak dara dulu x tercapai-capai. Bertambah-tambah bam-bam lagi ada...huhuhu...

    *Nape nk berenti koje nyer?

    ReplyDelete
  4. alamak sebut pasal azam ni... hmmmm yang penting biar tahun ni lebih baik dari semua segi or kebanyakan

    ReplyDelete
  5. siryess bebenor miker nk beghenti koje ye...

    awok tetiap2 aghi punye azam "nk bawok bekal pi koje".. ngeh3

    ReplyDelete
  6. @ cik JUE...
    itu le paseinye....kite beghiye2 le berazam....tapi tak tercapei pun.....kekeke....
    awok udah tak lalu dah cik JUE..... awok tak bulih keghoje bawah oghang...

    @cik Sharinginfoz...
    same le kite...kalo bulih yang mendatang ni lebih baik daghi semalam...

    @cik Hanibi...
    siriyes ni hanibi.......

    ReplyDelete
  7. dia macam SKT jabatan jugak le. sasaran kita utk tahun mendatang. baghu le nampak apa pencapaian kita. tapi skang ni oghang berazam main ikut sedap mulut je. azam taknak merokok la apa la, tapi tak penahnye nok berusaha ke arah itu.

    p/s : errr awok mengate kat dighi sendighi ni. kekekeke

    ReplyDelete
  8. Azam tahun ni pun tak langsai....
    hurm..takpela, tahun 2011, InsyaAllah..muga umur panjang n rezeki limpah2 ruah2...Amin..mudah2an...

    ReplyDelete
  9. @SOpi....
    betoi le tu...sasaran tahunan kite.... tapi dalam kite buat SKT tu...ikleh ke kite???..tercapei ke sasaran yang kite letak tu????

    @cik eMMe...
    Insyallah....selagi hayat dikandong badan....selagi tu le kite bulih buat azam baghu lagi...heheh....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss