Ipoh Yang Sejuk


Pagi ni awok terlambat ke opis.........
dan kompem le meghah (merah) punch card awok....
tapi takpele.....
bukan selalu meghah (merah).....

Pagi ni awok keluo ghumah (rumah) memang lambat sikit daghi (dari) biase....
maklomle....ade anak kecik....... malam2 dibuatnye meghengek (merengek).....
tak ndak tido......sampei pukoi 3 pagi baghu (baru) le die nak lelap....
takpele......anak kite.....

Pagi ni cuace kat Ipoh ujan.....ujan selebat2nye.....
dah bile udah ujan.......trafik pun jadi selow lee....
biase ambik mase dalam 20 menet (minit) ke opis mem awok....
tadi....dekat 45 menet (minit) baghu (baru) sampei.....

Dengan sejuknye......awok menahan mate awok yang meghah (merah)......
meghah (merah) sebab mengantok.....
teghuihb (terus) terlinteh (terlintas) di pikighan (fikiran) awok....
alangkah indahnye kalo dapat taghik (tarik) gebo (selimut) pagi2 yang sejuk bedi dan lembab ni!!

7 Responses to "Ipoh Yang Sejuk"

  1. klu datang ontime.. kaler ape punch cardnye/// itam ke?
    okla ade merah skit.. warna warni hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha, ate ape kabor?

    suka dgr org perak bercakap.. mesre gitu.

    ReplyDelete
  3. kah..kahhh....jom la join nakal tido...nakal nk sambung tido balik ni..sini pun ujan~~sejukkk..perghh tidok best ni

    ReplyDelete
  4. kat shah alam pun asyik hujan je, pg2 rasa cam lemah je nk kuar umah...tp punch card awok tak pernah la merah,..:)

    ReplyDelete
  5. @cik Yan...
    kalo ontime itam.... itu le sebabnye awok saje nak meghah punch card ari ni...

    @Awang Hafiz
    kabo baik Yob.... ni musti awek oghang Perak ni...kan???kan???...

    @Nakei...
    cehhh...mentang2 le kamu bulih tido balik nakei.......kamu ngajak aku tido ye....sabo je le...takpe...kaghang pukoi 1 kaghang aku tido lee...

    @cik FIqas...
    betoi le cik FIqas,....kalo ujan pagi ni memang lemah sikit nak keluo....asik terbayang katei.....bantei jeee....sabo je le.....

    ReplyDelete
  6. ngeh3..penang lak pagi2 buta mula la strt ujan..pastu tghri sket panas gilerr..pastu redup balik. hadoi..demam cmni.. :(

    ReplyDelete
  7. @ cik najwa's...
    itu pasei le kite selalu tak sehat....cuace tak menentu...sekejap paneh...sekejap ujan....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss