Hujung Minggu


Wahhh....
Besok dah haghi (hari) Sabtu ....
Haghi (hari) cuti tu kome.....

biase nye kalo udah haghi (hari) cuti ....
ghamei (ramai) yang ambik peluang nak beghehat (berehat) di ghumah (rumah)....
ade jugak yang ambik peluang bawak anak bini berjalan....

awok pulak.......
nak buat dua2 tu....
nak beghehat (berehat) kat ghumah (rumah)....
kendian (kemudian) baghu (baru) bawak anak bini berjalan.....

mase ni le kite ambik peluang berghugo (bergurau) senda dengan famili kite....
ghapatkan (rapatkan) silaturrahim...
maksudnye berjalan ke ghumah (rumah) sedaghe maghe (saudara-mara).....

mase ni le kome nak bagi anak2 kome kenei sedaghe maghe (kenal saudara-mara).....
mase ni kan ke banyak kendughi kendaghe (kenduri-kendara)......
takkan le takde sedaghe maghe (saudara-mara) kome yang berkendughi (berkenduri)....

haaa...ape lagi.....
ghancang (rancang) le ujong (hujung) minggu kome....

8 Responses to "Hujung Minggu"

  1. haghi senin tak cuti ke yob? selase udah cuti balik ni.

    ReplyDelete
  2. rancang nak pi kenduri sambil makan anginm... heeee

    ReplyDelete
  3. selamat berhujung minggu yer...

    selamat berehat dgn famili..

    ReplyDelete
  4. esok nak dating dengan incek T dan jalan2 dengan bakal adek ipo kat alamanda putrajaya

    hehhehe

    ReplyDelete
  5. ala, esok awok tak cuti...keje...

    ReplyDelete
  6. Salam Yob D08, ha ha sonoknya bersuke ria dgn anok bini dan famili dia. Yong nok bersiap balik Semenanjung, selamat tinggal Sabah. Ari ni org Selangor berarak ke Istana negara nak sampaikan petisyen. Doakan takder kejadian buruk Yob. Utk background isu bace entry terkini akak "Masihkah Kau Ingat Ujan Asid '98"! Ketahuilah sejarah politik Malaysia kome!

    ReplyDelete
  7. rasanya jarnag benor orang sekarang ni bawak berjalan umah sedara mara kalau tak raya...

    ReplyDelete
  8. @Sopi...
    awok cuti juge...... dan maleh nak online...

    @sw33tdarling.com...
    seghonok ye....tak payah masak.... berjalan lagiii...

    @cik sarah-najwan...
    selamat juge pade mike....

    @cik ✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿
    seghonok berjalan...mengeratkan keluarge...

    @cik FIqas....
    takpe..... koje dulu...nanti cuti lee....

    @Kak Halima....
    time kasih le singgah semalam...tak semapt jumpe akak...

    @cik sw33tdarling.com...
    itule silapnye....patot cuti2 ni bawak2 le berjalan ghumah sedaghe maghee...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss