Blog Anti Kerajaan...

Ini bukan perhimpunan anti kerajaan...tapi perhimpunan anti-israel laknatullah!

Laaa.....
dalam awok buat entri2 pendek pasei minyak naik rege (harga) tu.....
dan awok persoeikan (persoalkan) pasei (pasal) menaghe (menara) 100 tingkat tu...
ade yang teghuih (terus) kate blog awok ni blog anti kerajaan.....
cetek betoi le yang pikir macam tu.....

aduileee.......
ade ke sebab awok persoeikan rege minyak naik???
pasei menaghe (menara) 100 tingkat tu....
kome udah cop awok anti kerajaan???.....

kome kene paham....
kite sebagei rakyat....
ade hak untok setuju atopon tidak setuju dengan kerajaan kite.....
ate takkan sebab deme kughangkan (kurangkan) subsidi minyak tu.....
naikkan regenye (harganya) 5 sen......
dan yang kene tanggungnye kite ---> rakyat.....
awok bulih suke???

kamon leee......
kalo kome mewah....atopon (ataupun) kaye...
mungkin kome tak teghase (terasa).....
tapi sebagei rakyat marhaen yang gaji tarap sederhane je......
dengan tanggungan lain lagi....... memang le awok teghase (terasa)...

awok tak kighe (kira) le kome belah mane...
belah 'kanan' ke...belah 'kighi' ke....
selagi tak betoi.....awok nak tego.....
sebagei seoghang (seorang) rakyat marhaen....

P/S: awok sengaje tak sentuh pasei gule naik rege tu.....

9 Responses to "Blog Anti Kerajaan..."

  1. payoh kalo nak bedebat ngan oghang yg hatinya udah bighu, bighu mude ato hijau. cakap ape pun betoi kat deme je.

    awok suke sembang ngan oghang yang hatinya putih. sini idak sane pun idak. oghang2 macam ni banyok ilmunye.

    ReplyDelete
  2. Aduhai..jgn la cepat melatah..menyuarakan hak kita sebagai rakyat pun dah nak cap blog pembangkang ke?huhu cuba pk di luar kotak la sikit..maybe yg mengecop tu kaya raya kot..tak terasa ngan bahang kenaikan brg2 yg hanya 'sen2' tu..

    Psst jgn cap saya anti kerajaan lak..hehe

    ReplyDelete
  3. Aduhai..jgn la cepat melatah..menyuarakan hak kita sebagai rakyat pun dah nak cap blog pembangkang ke?huhu cuba pk di luar kotak la sikit..maybe yg mengecop tu kaya raya kot..tak terasa ngan bahang kenaikan brg2 yg hanya 'sen2' tu..

    Psst jgn cap saya anti kerajaan lak..hehe

    ReplyDelete
  4. @SOpi.....
    ade...memang ade sopi yang ati putih....tapi banyak yang aku jumpe tak berpendighian...... maksudnye... deme polo mane yang bulih bagi 'rezeki' pade deme...itu yang payoh tuuu.....

    @cik Kalamhati...
    itu le paseinye.... nak dikate tengin.....udah tue bangke...... jangan le disempitkan kepale otak deme tu...... kite bersuare sebab itu hak kite.....

    ReplyDelete
  5. saper pulok yg cop mike cam ni yob....??

    ReplyDelete
  6. @KakYong....
    oghang2 yang kate macam tu....deme tak peghonah komen dalam blog awok ni....tapi deme kabo in person...... besok2 musti deme tanye balik awok ni....

    ReplyDelete
  7. heheheeee.... biasalah dunia ni.. sapa duk bawah terpenyek.. sapa duk atas terkembang...!

    tak kira siapa.. semua sama jer!!

    ReplyDelete
  8. teman nok umumkan..teman oghang hijo..no problem !teman mempunyai pendirian yg jelas dan teman pegang teguh selagi puak hijo berada pada landasan yg betul dan dipimpin oleh para ulamak yg teman yakini perjuangan deme.. salahkah menjadi pembangkang ? Korang faham ke tak makna demokrasi.. ??

    ReplyDelete
  9. @Chor....
    awok udah lame tau dahhh....... yang tak paham maksud demokrasi le yang banyak bute......dan deme kene ingat..... pembangkang takkan selamenye jadi pembangkang.....Penang, Kedah, Selangor ...apelagi kat Kelantan dan buktikan...sape kerajaan ...sape pembangkanggg

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss