Kedekut Ilmu

Kome peghonah (pernah) menghadapi situasi macam kat tajuk tu???
peghonah (pernah) alami keadaan bile mane oghang (orang) yang sepatotnye ngajo (mengajar) kome kedekut Ilmu.....
die tak nak mengajo (mengajar) kome.....
dan haghapkan (harapkan) kome caghi (cari) semue sendighi (sendiri)....

betoi....
kite kene belajo sendighi (sendiri) kalo nak ghase (rasa) susah payahnye dapat ilmu tu....
tapi sebagei oghang (orang) yang lebih siniyer (senior) ato veteghen (veteran)....
tunjok le jalan sikit......
kughang2 (kurang2) takde le menggago (mengagau) oghang (orang) tu seleseikan (selesaikan) masalah yang ade....

ini idak..... siap die buat nohen (bace : buat tak tau) je....
mampoih kawan tu nak mencaghi (mencari) semue....
nanti keghoje (kerja) yang patotnye bulih setel dalam mase sekejap....
jadi lame........ kan dah buang mase tu???!!!

entahle kome......

P/S: Ingat kome.... Rasulullah S.A.W pun...Ilmu yang die ade...die sebo kan....ape lagi kite...maknusiye (manusia) biase je....

P/S1: dan tolong oghang (orang) ni kan ke nanti dapat pahale???

P/S2: Ingat........ Ilmu tu milik Allah S.W.T ye!!

4 Responses to "Kedekut Ilmu"

  1. tak baik kedekut ilmu ni..... ingat kita terror ke semua tahu

    ReplyDelete
  2. tu yg susah bila ade yg kedekut ilmu.. bukan memudahkan urusan...

    ReplyDelete
  3. @En SHaringinfoz....
    betoi le tu... kite ni tak lengkap....kene ade yang tau...ade yang tak tau....baghu le bulih kongsi mengongsi.... jadi...jangan kedekut ilmu

    @KakYong....
    betui jugak tu....lagi payah jadi nye keje tu....oghang nak mudahh

    ReplyDelete
  4. ada jugak yang jenis malas nak ngajo tapi semua dia bolot buat sendiri sebab katanya, kalau ngajo makan masa lama, lagi senang buat sendiri.. ateeer, bila orang tu nak pandai...?

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss