TV Al-Hijrah


Awok ni terdengo eklan pasei cenel baghu (pasal channel baru) tibi ni dekat radio.....
dan bunyi namenye macam menaghik (menarik)....
ade cighi2 (ciri2) Islamik....
jadinye awok pun tak nyempat2 le tunggu nak caghi (cari) dekat ghumah (rumah)....

Sebabkan awok udah tau yang Tibi AlHijrah ni takde algi dekat cenel (saluran) Astro....
make awok terpakse le caghi (cari) caghe (cara) manual tibi....
kalo ikot eklan nye dekat radio (baca :Tetuang Udara) macam senang je nak caghi (cari)....
tapi sampei (sampai) ke sudah awok tak dapat2 jugak cenel ni....

hampeh....
ade sape2 tau caghe (cara) nak dapat kan cenel (channel) ni???

8 Responses to "TV Al-Hijrah"

  1. hahahha.. aku dah dapat yeop.. udah nengok pon.. kalo dekat astro tu kighe macam astro awani la gamaknyer. cube kome terai pakei UHF, lepaih tu search manual.

    ReplyDelete
  2. awok pun slalu dgr dlm redio..tp slalu lupa nak caghi..huhu

    ReplyDelete
  3. @ Chor....ejai_ej...
    la ye ke.....kalo camtu tengok astro awani je le....tapi agaknye sebab baghu lagi kot....lame2 ok le kot...

    @cik Kalamhati....
    same le kite...... tapi awok dah caghi sekali tu....dah maleh nak mencaghi cenel ni lagiii

    ReplyDelete
  4. baru pertama kali ni dengor... nanti nak cuba cari lah..

    ReplyDelete
  5. dekat perak takde lagi rasanya. kalo tgk iklan kat surat kabo, baru lembah klang, terengganu ngan kelantan je yg ada.

    ReplyDelete
  6. @KakYong...
    caghik...jangan tak caghik...

    @SOpi...
    ooo padanle dok mencaghi tak jumpe2.....

    ReplyDelete
  7. dah jumpa.. tp masih dm proses percubaan

    http://www.tvalhijrah.com

    ReplyDelete
  8. @KakYong....
    aik jumpe??? awok kene terai algi le nampok gayenye ni....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Sembang

Google+ Followers

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss