Kalo Awok Kaya!


Uiiissshhhh.....
sape yang tak nak jadi kaya kan????
duit yang kome ade berkoyan2 sampei tido pun ateh (atas) duit.....
maklomle udah kaye....

awok pulak, kalo awok kaye....
awok memang dah kompem le tak keghoje (kerja) macam sekaghang (sekarang) ni...
ceghite (cerita) bergebang dengan kengkawan musti berbilion-bilion punye.....
bukan le riyak....

tapi ye le, udah bisnes sendighi (sendiri)....
untong udah berlipat kali gande.....
tapi ghumah (rumah) awok tak beso mase tu.....
bukan hape.....nanti2 tinggei (tinggal) berdue dengan mem awok jugak nanti....

tim Perak mase tu awok udah take over......
awok apungkan dalam pasaghan (pasaran) saham......
maknenye Perak mase tu takde bergantong sangat pade penaje....
deme udah bulih buat duit sendighi (Sendiri)......

bile udah kaye mase tu......
naik haji udah 5 - 6 kali.....
sampei sudahnye...
.awok buat kampeni sendighi (sendiri) ughuihkan (uruskan) sape yang nak pegi naik haji......bayo sekado mampu je....yang lain awok sapot......

ghumah2 (rumah2) anak yatim, awok apgred (upgrade)....
bantuan bulan2 lebih daghi (dari) cukop.....
awok jugak akan banyakkan ektibiti keagamaan.....
bio anak bangse yang makin lalei (lalai) ni dekat dengan Agama....

tapi ni semue ceghite kalo awok kaye le......
awok takot pulak...kalo mase tu ...
awok jadi riyak....jadi ujub dengan kekayaan yang awok ade...
silap2 jadi hambe duit......

ishh...mintak dijauhkan le....
dan tak jadi kaye pun takpe...
asei hidop bahagie....
dan oghang (orang) lain dapat manpaat daghi kebahagiaan awok cukop le....

11 Responses to "Kalo Awok Kaya!"

  1. huhu banyaknya duit dia...mai 50...leh tak

    ReplyDelete
  2. @cik sw33tdarling.com
    tak penah lagi jumpe oghang tak nak kaya kan.....

    @ABu luqman....
    errr....kalo awok punye tu...memang best......tapi sebab bukan awok yang punye...teghuih jadi tak best...

    ReplyDelete
  3. bak sini seratus haha...nak kaya + bahgia = berkat

    ReplyDelete
  4. memang best bila berangan jd kaye ni... suka... suka lah sagt2 bila dpt berangan...

    ReplyDelete
  5. x pe..D esok2 kalu dah kaya Insyaallah kalau Ka Nor jumpa awak Kak Nor tolong peringatkan...tapi takut x jumpelah dah naik mercedez..mana naik kapcai lagi...kan..tapi Insyallah mana tahu awak jutawan....benda yang diniatkan baik Allah bagi jalannya...

    ReplyDelete
  6. Salam Yob Shahril, ni ngape tetibe ngigor cakap jd orang kaye ni. Duit cam kipah tu seropa iklan MLM yg berlambok skang ni. Gi blog Aidid Muadib citer pasa MLM ni. Syukurlah apa yg ada, jgn nipu orang!

    ReplyDelete
  7. awok nak jadi kayo gak tp tak kayo2..hehe

    biarlah kita hidup sederhana..takut nnt jadi kufur nikmat lak..syukur dgn rezeki yg Allah bagi kat kita kan..janji jangan papa kedana dah..=)

    ReplyDelete
  8. teman pilih kaya dgn ketenangan yeop..

    ReplyDelete
  9. yop,sebenonye kalo kaye lg tinggi ujiannye...bior le sederhana...idak gitu?

    wahh baguss cita2 yop tu..cita2 murni gitu ... ;p

    ReplyDelete
  10. @cik Qaseh dalia adelia....
    sume oghang nak macam tu....kaya + bahgie....hidop pun berkat......

    @KakYong...
    takpe kakyong...bernagan bukan kene bayo pun...

    @Kak Nor...
    takpele kaknor....takot pulak nak jadi kaye ni...bukan ape...yang sekaghang ni pun kekadang riak....apelagi kalo dah kaye...

    @Kak Halima
    memang betoi pun...gambo ni awok ambik daghi mane punye MLM ntah.....awok tak terlibat dengan ape2 MLM pun.....dan tak mau terlibat pun...

    @Chor....
    awok pun same CHor....kalo kaye tapi tak tenang macam mane ye tak???..... seghupe macam kaye tapi mendeghite...

    @Yong Ummi Hanie...
    beso peghiok beso le keghaknye....awok ghase bile udah kaye..... belanje pun macam oghang kaye..... belanje selagi mau..... bio le macam sekaghang ni.....tak lebih...tak kughang...asei tetiap bulan ade RMnye dan bulih simpan sikit....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss