AF vs AQ

As Salam semue....
Selamat Haghi Khameh (Khamis).....
Ghasenye (rasanya) ghamei (ramai) tau AF tu ape.....
tapi ghamei (ramai) jugak yang tak tau AQ tu ape.....


AF..
Akademi Fantasia....
Ghancangan (rancangan) realiti hibughan (hiburan) no 1 Malaysia.....
dengo katenye musim ni ....
musim terakhir AF .....
dan kalo tak salah awok jugak.....
AF ni musim yang kesembilan...betoi ke???

bende macam ni sambotan penonton biasenye hebat....
kalo dibuat kat dalam dewan...
melimpah2 oghang (orang) dalam dewan........
siap sanggop berdighi (berdiri) 2 - 3 jam semate2 nak tengok persembahan 'pelajo' AF......
yang meniteh (menitis) ayor mate pun ade....
bile 'pelajo' kesayangan deme terkeluo....

tenage pengajo deme biasenye oghang2 (orang2) lame industghi (industri) hibughan (hiburan) tanah air.....
kughang2 (kurang) berbelaih (berbelas) tahun pengalaman.....


AQ....
Akademi Al Quran....
Ghancangan (rancangan) berbentok keIslaman......
dimane 'pelajo2' nye di uji melalui bacaan Al-Quran yang berlagu....
senang kate bertaranum le.....

boleh dikatekan 'pelajo2' yang terpilih ade ilmu bacaan Al-Quran sebelom masok ke AQ ni....
AQ kali ni meghupekan (merupakan) musim yang kelime (5)......
dan awok sedih nengokkan penonton yang datang mase 'persembahan' pelajo2 AQ ni....
kalo tak sedaghe maghe (saudara mara), adik beghadik (beradik), mak bapak.....
dan kawan2 ghapat (rapat) je.......
dudok pun tertib je dalam dewan yang kecik tu.....

tenage2 pengajo deme meghupekan (merupakan) mursyid2 yang hebat2 dalam bidang masing2.....
dan bulih dikatekan pengalaman deme pun lame....
maklomle nak betoikan bacaan oghang (orang) ni bukan senang.....

Jadinye kome......
antaghe (antara) AF dengan AQ yang mane jadi pilihan kome????
awok bagi pilihan lagi....
AF tu disiokan (disiarkan) di siaghan (siaran) tibi berbayo tu kome....
sementaghe (Sementara) AQ disiokan (disiarkan) kat tibi pree je.....

buatle pilihan kome sebaiknye ye!

7 Responses to "AF vs AQ"

  1. umah dni tak penah psang astro ;p hehe tengok AF masa dok kat hostel dulu je

    ReplyDelete
  2. akhir zaman... cenggini ler. Awok ghase udah 10x dengor knon2nye AF terakhir, tp deme tayang jugak. propa je lebeh..hu3. AQ kughang promosi, xde penaja, kalo AF selang seminit iklannye..:(

    ReplyDelete
  3. aku pun tak de astro la bro.. camne nak tengok?

    ReplyDelete
  4. teman pun xde astro...tak siyor eh nak pasang nye...membazior je...eh itu kate teman le...tp kat umah mentua ade,tu yg kdg tertengok terjeling le juge...minat tu idak le...
    teman ni sebenornye jarangnye amat nengok TV...sesekala je layan mane yg minat sikit

    ReplyDelete
  5. tibi berbayo tu umah teman tak ade.. memang slalu tgk AQ je.. hehhehe..

    ReplyDelete
  6. @cik Dni...
    bagoihle....tapi awok heghan sebenonye..... ghamei blogger ghumah deme tak pasang astro

    @en Sharinginfoz....
    ye....jadi pilihle dengan betoi...

    @cik Hanibi....
    itule namenye strategi.....kalo deme kate ade lagi musim akan datang...jadi oghang tak heghan....

    @en aibaks.....
    udah takde astro nak buat ape lagi... dok diam2 leee...

    @Yong Ummi Hanie...
    same le dengan awok...jaghang dapat tgk tibi...espesyeli malam..... tapi kalo awok dapat tengok...... awok caghi ceghite penyiasatan ....

    @cik eda_ej....
    uiiishhh...bagoih le mike yong.....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss