Kes bunoh dighi - meningkat;(

Pagi tadi awok sempat mace (baca) paper The Star.....
Sedih awok bace tajok utame deme...
Ke bunoh dighi (diri) makin meningkat kat Malaysia ni.....

Dalam sebulan dikabokan 60 kes bunoh dighi (diri) berlaku......
Dikabokan jugak banyak kes berlaku disebabkan tekanan hidop.....
Selain daghi (dari) itu, cinta jugak jadi punce kes meningkat.....

Sesuatu kite kene buat.....
Takkan nak bio kan bende ni berlaghutan (berlarutan)....
Semue pehak kene main peghanan .....
Daghi pehak keghajaan, masyaghakat, komuniti dan kite semue.....

Bio le kite jadi jighan (jiran) yang jaga kain deme.....maksod awok ambik peduli .....
Sanggop ke kite kalo kite jadi saksi ateh (atas) kematian jighan (jiran) kite......
Sayang kalo ade lagi kes2 bunoh dighi (diri) berlaku.....

3 Responses to "Kes bunoh dighi - meningkat;("

  1. banyok oghe sakit jiwo loni...
    tak le nok tangani stress dgn jayanya..

    ReplyDelete
  2. petamenye teman nok ngabo ke mike yeop, maap la sebab makin jaghang nyenguk mike.. teman idok beghape semiyok sekaghang nih..ate, nok meghayo ke belog oghang pun jadi malaih .. haghapnye, mike ketuk2 pintu ghumoh teman yak..

    ttg n3 mike:
    ade oghang bile idup ngan tekanan lah-lah jadi gile ! ade oghang bile idup ngan tekanan idok nye gile-gile..lah-lah..idok tahan deme ta, munuh dighi la deme..tekanan ni sebenonye akibat persekitaghan kite yg makin haghi makin kaco.. nok haghp keghajaan... deme sibuk yeop..ssibuk bepolitik..sibuk ngumpui duit !

    ReplyDelete
  3. persekitaran dan gaya hidup boleh jadi punca kearah itu... kita sebagai masyarakat ni boleh bantu sikit2 je.. tu pun kalau yg prihatin..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss