Indahnye Alam




pemandangan kat pantei ni cantek pade pandangan awok....


Awok walopon tak beghape (berapa) gemo (gemar) dengan pantei (pantai) disebabkan ayornye masen (masin)......
Tapi bile awok berpeluang ke pantei (pantai) awok akan cube nekmati (nikmati) keindahan yang ade.....

Betape besonye kejadian alam ciptaan Ilahi ni......
Terpikio (terfikir) ke kome macam mane ayor (air) laut yang banyak bulih ditakong macam tu??
Dan macam mane pulak ayor (air) laut ni bulih jadi semasen (semasin) ni.....
Banyak mane pun ujan yang tughun (turun), tak bertambah dan tak berkughang (berkurang) ayor (air) laut ni.....

Keciknye kite kat alam ni kan???
Tapi masih jugak ade yang nak cemo kan (cemarkan) alam yang cantek ni.....
Golongan macam ni biasenye deme pentingkan dighi (diri).....
Tak sedo (sedar) ke deme, bile deme meghosakkan (merosakkan) alam ni.....
Seolah2 deme tak bersyukor dengan pembeghian (pemberian) Allah....

3 Responses to "Indahnye Alam"

  1. saya nak mengadu....


    saya suka mandi laut....
    cukup best....

    ReplyDelete
  2. tak suke mandi laut.. tp sukur sbb diberikan penglihatan.. dapat tengok laut santek..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss