Rege (Harga) & Kualiti

dan
Awok peghatikan (perhatikan) le gelagat oghang (orang) Malaysia ni.....
tak kighe (kira) le ape pun bangse deme......
dalam memilih baghang (barang) atopon (ataupun) perkhidmatan......
rege (harga) jadi pilihan utame.....

maksod awok macam ni.....
tak kighe le (kira la) macam mane banyak jenih (jenis) baghang (barang) kat pasaghan (pasaran)......
rege (harga) yang mughah (murah) jugak yang deme pilih.....

kome kabo le kualiti baghang (barang) tu bagoih (bagus) macam mane pun......
tetap rege (harga) yang jadi penentu......

tapi ade jugak jenih (jenis) maknusiye yang rege (harga) bukan jadi penentu.....
deme pentingkan kualiti.....
deme tak kesah berbelanje lebih....
aseikan (asalkan)baghang (barang) yang deme ndak (hendak) kualiti nye terbaik....

pendapat peghibadi (peribadi) awok le kan.....
pendapatan isi ghumah(rumah) kite sekaghang (sekarang) ni makin mengecik.....
tapi rege (harga) baghang2 (barang2) dapor dan keperluan makin meningkat....
dan bile kite memilih baghang(barang) yang kite ndak beli tu....

pastikan jugak perbelanjaan kite sampei hujong bulan....
atopon sampei (sampai) ke gaji akan datang cukop......
kalo tak jenoh nak mengoghek (mengorek) duit oooo...

kalo(kalau)dulu RM10....
macam2 baghang (barang) bulih kite beli....
tapi sekaghang (sekarang)......
RM10 udah tak beso......

P/S: Awok oghang (Orang) ekonomi....

0 Response to "Rege (Harga) & Kualiti"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss