Ops Sikap 23 - Perlu ke ade??

Ops sikap ke 23 yang bermule pade 17 Januari bakei (berakhir) haghi (hari) ni.....
Dan kalo ikot pade statistik yang dikeluokan Polis....
Kado kemalangan kali ni berkughang (berkurang) daghi (daghi) ops sikap 22......
Tapi masih lagi tinggi kalo dibandingkan dengan nisbah oghang (orang) Malaysia......

Kekadang awok ghase (rasa) macam ops sikap ni tak payah buat pun takpe....
Nak cantek lagi had laju kat hiway ni dinaikkan lagi....
Daghi (dari) 110 km naik lagi sampei (sampai) 200 pun takpe....
Sape yang bawak motokar pelan (perlahan) pulak yang kene saman......

Selagi mentaliti dan sikap oghang (orang) kite kat ateh (atas) jalan ato (atau) hiway tak beghubah (berubah).....
Selagi tu le kado kemalangan tinggi.....
Jadi pade pehak Polis dengan JKJR tulongle.....
Ops Sikap lepaih (lepas) ni tak payah le jage dan panto (pantau)
Tulong la yee

P/S : ade yang tak setuju dengan awok????

1 Response to "Ops Sikap 23 - Perlu ke ade??"

  1. tatau la nak kate.. tapi kalo tak kena tak pe. kalo kena, rasa macam tak patot ado hehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss