Kemahiran neuro linguistik

Wahhhhhh.....
Hebat tajok entri awok haghi (hari).....
Nampak siries......
Yeee.......bende nye memang siries.....
Tapi awok cube sampeikan (sampaikan) secaghe (secara) santei (santai)......

Mase berkeghusus (berkursus) sekaghang (sekarang) ni....
Awok di keneikan (dikenalkan) dengan kemaghighan (kemahiran) neuro linguistik.....
Neuro linguistik ni meghupekan (merupakan) satu kaedah kite dapat mengenali oghang (orang) berdasarkan geghak geghi (gerak geri) oghang (orang).....

Kelebihan deme....kekughangan (kekurangan) deme....
Tindakan deme, reaksi spontan deme....
Ghupenye (rupanya) ape je pergeghakan (pergerakan) dan reaksi kite ade makne komeeee....
Daghi (dari) semue tu, kite dapat mengesan awei (awal) perilaku oghang (orang) lain, riak muke oghang (orang) lain......
Sekughang nye (sekurangnya) kite 'alert' dengan emosi oghang (orang) lain.....
Bagoih jugak awok ikot keghusus (kursus) ni.....

Jadi jage2 le kome.....
Awok bulih bace riak muke kome nanti....
Hehehhehe........

5 Responses to "Kemahiran neuro linguistik"

  1. hihihi..ati-ati to yeop..mun lantoknye tesaloh peghati, jadi bughuk sangke pulok yak.. teman 4 tawun belajo psikologi ni(Jab, Psikologi UKM)..termasuk 1 tawun setengoh mengkaji psikologi tingkah laku manusia..tesis mini teman pun betajok 'bahase tubuh dan tingkah laku - kajian personaliti remaja'.. tp teman gayat juge nok 'menilei' oghang..sebabnye, kite mudoh yaamat ditipu pade kulitnye.. isi di dalam kite idok nampok..jgn magoh yak.. sahabat mengingatkan sahabatnye.. wallahu'alam..

    ReplyDelete
  2. lama tak kesiniiiii rindu tak?? rindu tak???

    ReplyDelete
  3. setuju dgn yeop samad.. kakyong masa kat kampus dulu pun pernah belajor pasal psikologi ni.. lebih menjurus kpd psikologi tingkah-laku...

    memula dulu suka juga perati & menilai.. tp bila skrg ni, malas nak menilai sgt dah.. lagipun tingkah-laku org berubah ikut mood/emosi pada 1-1 masa.. & kdg2 tak valid utk hari2 lain.. kecualilah kita memang dah lama kenal org tu...

    tp kakyong memang suka perati kan orang.. lebih2 lagi masa koje dulu.. satu ketika staff penah tanya, knp ade jer perkara yg kakyong sebut/tegur , memang betul.. heheh.. kakyong jawab 'sebab saya bos, saya tau la..' ekekekkekk... yg sebenornya, dah lama dok perati tingkah laku deme masa koje... :p

    ReplyDelete
  4. harap2 bos mike pon pegi le ke kusus nih.. bukan ape, kang senang nak tau kalo orang bawah tensen.. ye dak..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss