Jualan Mughah (Murah)

 Ini entri sempena Karnival Jualan Mega Malaysia yang bakei (bakal) berlangsong.....

Potongan 50%....70%.....
Rege ghuntoh (harga runtuh)....
beli sampei lemo (lemau).....
itu le antaghe (antara) gimik yang dibuat pasaghaye (pasaraya).....

dalam nak taghik (tarik) oghang (orang) berbelanje kat tempat deme......
kite pulak seghonok (seronok) tengok potongan rege (harga) yang macam2 ni....
ghambang (rambang) le mate kite.....
mase ni le kite kate ndak berbelanje dengan bijak....

tapi bijak ke kite sebenonye????
peghenah (pernah) tak kite terpikir betape kite tak beghape (berapa) bijak sebenonye???....
mane le ade pasaghaye (pasaraya) ndak rugi......
dan tak peghenah (pernah) lagi le ade pasaghaye (pasaraya) ndak juei (jual) kughang (kurang) daghi( dari)

rege (harga) kos yang deme beli daghi (dari) pembekei (pembekal).....
pasaghaye (pasaraya) ni pun pandei.....
kalo rege baghang (harga barang) yang 'ni' deme kughang kan (kurang kan)....
deme naikkan pulak rege (harga) baghang (barang) yang lain......
maknenye takde le diskaun sebenonye!!!

P/S: kome peghenah (pernah) dengo ceghite (cerita) diskaun kat Jusco????
macam mane rege (harga) baghangan (barangan) deme mase diskaun sebenonye same dengan rege (harga) mase takde sale????
caghenye(caranya) ....
deme letak tag rege baghang (harga barang) yang lebih mahei (mahal) daghi (dari) biase dan deme letak le beghape (berapa) yang deme ndak diskaun kan.......
jadinye......same je le rege (harga) die.....mase sale....atopon mase takde sale!!!

5 Responses to "Jualan Mughah (Murah)"

  1. salam..
    lama tak lawat awak kat sini.moga sht.pd saya jd pembeli kena pintar.jika harga tu murah beli lah byk2.jika tak msk akal tak perlu beli.saya ni mmg suka beli baju anak time sale.ye lah..klu sehelai t-shirt harga 70 lbh..bila offer dpt sampai 20 lbh kan berbaloi tu.tp byk juga brg yg tak msk akal harganya..so jgn tertipu

    ReplyDelete
  2. bila mata dikaburi cmua nampak betul... huhu

    tp nak wat camner lumrah manusia, cmua nak mudah dan murah... follow jerk

    ReplyDelete
  3. memang pun..
    yang mudah kena tipu tu senang la terpengaruh..

    ReplyDelete
  4. dlam bab ni, mmg kita selalu tertipu tanpa kita sedari..
    mmg ada yang btl2 jual murah drp harga sebelum, yang tu kita kena perati btl2.. tgk harga 2-3 bln sebelum jualan murah tu... :)

    ReplyDelete
  5. dah lama tak membeli-belah kat shopping complex @ mall.. dok bertandang ke kedai runcit jer skrg nih...

    tp memang betui pasal jusco tu.. dulu masa memuda memang rajin merayap, survey harga.. :)

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss