PEKIDA nak saman Yusuf Haslam & David Teoh

Logo PEKIDA ehsan pakcik gugel
PEKIDA....
name penuhnye Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia....
sedap name penohnye....
dan kalo tengok pade matlamat asei nye memang bagoih (bagus)...
nak menolong sedaghe (saudara) seagame kite daghi (dari) sudot kebajikan dan dakwah....
memang bagoih....

tapi bile timboi isu PEKIDA nak menyaman Datuk Yusof Haslam dengan David Teoh...
disebabkan oleh cakap2 deme dikatekan ade menggunekan kod2 rahsia PEKIDA dalam ceghite (cerita) KL Gangster dengan Kongsi ......
awok jadi macam tak percaye....
PEKIDA yang beso macam tu bulih ambik siriyes (serius) dengan dialog2 dalam filem....
ape punye turrr leee....

maap cakap le...
nampok beno le dangkei (dangkal) nye....
biasenye pertubohan yang udah gune kod2 rahsie ni, udah memang kompem le pertubohan deme tu macam kongsi gelap.....
pade awok le kan....sebaiknye kalo betoi le kod2 rahsie memang digunekan dalam filem2 ni....
seeloknye diam je......sekaghang (sekarang) ni daghi (dari) oghang (orang) tak tau....udah jadi tau....

udah namenye filem kat Malaysia ni lebih kepada berhibur daghi (dari) mendidik...
jadinye jangan le ade yang teghase (terasa) hati, anggap le bende2 macam ni lebih kepade nak menghibur...
kalo ghase (rasa) tak pueh (puas) hati pegi le bersemuke dengan oghang2 (orang2) yang berkenaan....
habeh ceghite (cerita)..........

P/S: ni jangan pulak ade ahli PEKIDA yang maghah (marah) awok pulak ni....awok menulih (menulis) daghi (dari) kace mate dan pembacaan awok je......

7 Responses to "PEKIDA nak saman Yusuf Haslam & David Teoh"

  1. setuju..diorang sendiri yang bongkarkan kod rahsia sendiri..bak kate kwn sy~

    ReplyDelete
  2. pekida sekarang dah mengarut byk, tambah2 belah selatan. yg dulu-dulu punya bagos, nak masuk kene belajar mengaji ape semua.

    tapi filem tu buat macam imej pakida macam gangster, padahal pekida kat banyak tempat banyak je buat kerja amal; tangkap orang khalwat, jaga kampung ape semua

    bagi aku reasonable la kalau deme nak saman

    ReplyDelete
  3. dlm filem KLG ni ade sebut pasal pekida ker???

    kakyong x pernah tgk lagi filem ni.. ramai kata best., tp tak sesuai la utk tontonan anak2 kecik...

    ReplyDelete
  4. pertubuhan berdaftar apa ada kod kod rahsia ni kecuali gengster aje... kita semua tau yang pekida ni pertubuhan yang ahlinya banyak terlibat dengan gangster.. kaki pukul, bouncer, tarik kereta dll... kawal ahli sendiri dahulu baru saman orang... dasar pecacai UMporNO

    ReplyDelete
  5. tui tu....mat salleh lagi hero...siap buat pasai cite mafia lagi...takdak pun nak bising2 mafia nak saman hollywood...heehehehe...!!

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss