Kalo Udah Name nye Ghezeki (Rezeki)...

Camni ceghitenye (Ceritanya)....
haghi (hari) Sabtu yang lepaih (lepas)....
awok daghi (dari) kampong Mem awok kat Gunong Semanggol....
balik ke Ipoh sekejap sebab ndak ke Karnival Upin & Ipin ....
dan kendian awok akan balik semule ke Gunong Semanggol....

balik je daghi (dari) Karnival Upin & Ipin kat Stadium Indera Mulia, Ipoh...
awok bawak famili awok makan kat Warung Mee Kari Mat Jasak...
kighe (kira) pemes (famous) deme ni.....
sekaghang (sekarang) ni deme bukak di Medan Jaya Mara...
betoi2 sebelah Sungei Kinta...

bagoih nye tempat ni...
sugho (surau) pun ade...
jadi memudahkan pengunjong menunaikan solat....
bile masok waktu....

awok dan famili pun same jugak...
habeh ke makan teghoih (terus)ke sugho (surau)....
nak bersolat Maghrib......
habeh2 je semayang....
teghoih (terus) awok dan famili balik ke Gunong Semanggoi.....

dapat le jugak rehat lame sikit awok malam semalam....
tengah lepak2 nengok tibi...
Mem awok baghu tenghingat (baru teringat) jam die tertinggei kat Sugho (Surau) Medan Jaya Mara kat Ipoh....
ahhhh...sudah ...kalo awok kat Ipoh bulih le pegi balik tempat ni....
tapi sebab awok kat Semanggoi ni......tak bulih ndak cakap ape dah le...

kighe (kira) redho je le.....
Mem awok baghu (baru) le ndak meghase (merasa) pakei Jam berjename sikit....
tetibe tertinggei pulak.......sabo je le...
habeh dah le....kompem le oghang (orang) ambik (ini mem awok yang cakap...walopon dalam hati berhaghap (berharap) die tersalah letak jam die)....

Kalo ikot plan nye....Petang Ahad baghu (baru) awok dan famili balik ke Ipoh....
tapi disebabkan Mem awok tak bulih ndak tido malam tadi kenangkan jam die...
awok setuju le balik awei2 (awal2) pagi....
Mem awok berhaghap (berharap) le takde oghang (orang) masok kat dalam Sugho (surau) ni lepaih (lepas) kami masok semalam.....

lebih kughang (kurang) 45 menet (minit) daghi (dari)  Semanggoi, awok sampei kat Ipoh dalam pukoi 8.30 pagi....
Mem awok teghoih (terus) ke Sugho (surau) dan Alhamdulillah....
agaknye sebab ade ghezeki (rezeki)....
elok je jam die ade kat tempat wuduk sugho (surau) ni......
baghu (baru) le sengih sampei ke telinge Mem awok...
kalo tak....monyok je muke die....
hehehehehehe......

4 Responses to "Kalo Udah Name nye Ghezeki (Rezeki)..."

  1. alhamdulillah ada rezeki jumpa jam balik. Mat Jasak pun dah pindah kt Medan Mara Jaya je. baguslah dulu awak tengok dah jadi gajah putih je medan tu.

    ReplyDelete
  2. huh, berpeluh baca..hahah..pekat btol loghat kamu ni..hahah

    ReplyDelete
  3. betul2x..mmg rezeki la tu..mungkin org yg jumpa tu jujur2 belaka..hehee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss