Program Kilauan Emas



Wahhhh......
ade rancangan hibughan (hiburan) baghu (baru) kat tibi.....
Program yang mencungkei (mencungkil) bakat nyanyian untok yang beghumo (berumur) 45 tahon ke ateh (atas) jeeee....
bagoih (bagus) ni....
tak sabo ghase (rasa) ndak tengok oghang2 (orang2) veteran bergoyang2 menaghi (menari) kat ateh (atas) pentaih (pentas)........

kughang2nye (kurang2nya) dapat le pakcik makcik yang boring dok kat ghumah (rumah) ni mengasah bakat deme....
bulih le deme tunjok kat cucu cicit deme yang atok nenek  ni berbakat.....
mesti cucu2 deme bangge tengok atok dengan opah deme terkinje2 ateh (atas) pentaih (pentas) tu kan???

mesti le nanti deme dengan riak nye berceghite (bercerita) kat kawan2 deme.....
atok dengan opah deme pulak mase ni le deme nak menghegek (lebih kughang macam berhias jugak le)....
maklomle mase mude2 dulu deme konsentret caghi (cari) duit je....
mane le ade mase ndak tunjokkan bakat deme kan???...

musti le nanti bile rancangan ni udah mule....
berduyon2 oghang (orang) datang ke konsert tiap2 minggu nanti ni.....
tak habeh (habis) lagi semayang kat mesjid, dalam kepale udah terbayang ade kat konsert mingguan Kilauan Emas ni kan???....
nanti bile udah ade juaghe (juara) Kilauan Emas ni kan....

mesti ghamei (ramai) penerbit lagu tak sabo2 nak sain deme kan???..
maklomle kalo dibuat album juaghe (juara) Kilauan Emas ni...
mesti laku juta2 keping ni kan???....
lepaih (lepas) tu segale geghak geghi (gerak geri) juaghe (juara) Kilauan Emas ni mesti 'peminat' nak ambik tau kan????....

pantang ade dekat dengan pasangan lain jantina...
kompem digosip majalah hibughan (hiburan) kan???...

hehehehe....kome ndak ke situasi kat ateh (atas) ni berlaku???...
udah2 le....umo kite makin dekat ke 'sane'...
bukan nye makin jauh.....

9 Responses to "Program Kilauan Emas"

  1. setuju sangat dengan entry deme di atas tu..eloknya warga emas ni bior berkilau atas surau/masjid ler...tak yah nak bergalak-galak lagi..tak puas lagi gamoknye deme tu...(eh!lain macam je slang bahasa saya ni....apa kah...)

    ReplyDelete
  2. tengah menunggu rancangan realiti Ustazah pilihan

    ReplyDelete
  3. rara sadis sebenarnya.sptt nya mereka ni mengaji kt umah.bukan menjerit2 atas pentas.

    ReplyDelete
  4. haih..ape nak jadi. sangat tak sesuai. makin tua, sepatutnya makin rajin ke surau, bukan ke pentas.

    ReplyDelete
  5. AF dh hilang, KE lak muncul....dunia nak kiamat kot....

    ReplyDelete
  6. malas nak komen...bab bab gini sensitif wooo...

    ReplyDelete
  7. p masjid tak perlu tunggu tua ....

    ReplyDelete
  8. p masjid, membuat amal, berfikiran positif tak perlu tunggu tua.....

    ReplyDelete
  9. p masjid ka, beramal ka, berfikiran positif ka ... tak perlu tunggu tua.....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss