Pasar Kemboja - Bila udah kebah



Awok la ni kat sini...   (cuba tukaq slang Utara)
Sapa yang dok selalu pi Pasar Kemboja ..
taula tempat ni......
Mem awok ni mentang2 le awok udah kebah sikit....

tapi macam biasa awok cari kedai makan...
hajat hati nak makan laksa Penang....
tapi..  banyak udah habis....
errrrrmmmm

sejak2 deme tuko haghi meniaga kepada Hari Sabtu..
makin sesak tempat ni.
kalo dulu dekat2 pukoi 12 ni..
deme udah gulung tikar habis berniaga....
sekarang......pukoi 12 makin rancak deme berniaga.....

ishhhh......mana le mem awok ni......
hihihi

19 Responses to "Pasar Kemboja - Bila udah kebah"

  1. Replies
    1. sebab bio kan dia pegi le..awok caghi laksa Penang... tapi hajat tak kesampaian........ sabo je leee

      Delete
  2. hihi...lama2 cik akak pon pandai loghat utara nie..hihi...

    amboi...hari du demam...
    dah baik sikit...sempat lagi jejalan ye...:

    ReplyDelete
    Replies
    1. ate mane nak buatnye.... Mem awok soghang... kene le bawak dia......

      Delete
  3. Pasar Kemboja ni asal usulnya macam mana yer? Dulu-dulu masa baru bukak, ada ramai peniaga dari Kemboja meniaga kat sini ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut pada awok bersembang dengan oghang sini... dikatakan sebab banyak oghang Kemboja meniaga kat sini... dulu... ade 3 - 4 oghang je.... sekaghang melambak2....... sampei sekaghang deme masih lagi Majoriti..... oghang kita???? ada jugakkkkk leeeee

      Delete
  4. dekat sangat dgn kampung sy tuuu...tak tau plak dah tukaq hari meniaga..cantik ar blh pi bila2 balik sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa... dah tau ni PCL... kene le terjahhh.......

      Delete
  5. tak pernah sampai lagi kat sini. ada apa yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuiiiiii.... kat sini.. kalo cik wantie datang.... mesti gile jadinyeee...... syurga kaum wanita niii........ segala jenih kain... baju...tudong....... dan segala macam lagi leee

      Delete
  6. biarla mem besar nak pergi shopping.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab bio le awok caghi kedai makan ni cik AIza...

      Delete
  7. Ada apa ye kat psar kemboja? Asal usul dia ramai org kemboja jual baju ke? Ehehe sj nk tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik LM.... Pasar Kemboja ni syurga kaum wanita........ yg suke membeli tu.... mesti gile jadinye..... murah2 pulak tuuu....... dan memang ramai oghang Kemboja kat sini....

      Delete
  8. kat sini best nak mmborong tudung...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi tu cik amirah.... errr....macam selalu datang sini je ni...

      Delete
  9. Kat mana pasar kemboja ni..boleh bg cara nk p dari kedah dan bila dibuka..hari apa ye..tqsm.

    ReplyDelete
  10. Salam nk tny pasar ni dr kedah nak p cari mcmana n pasar ni buka ari apa..boleh bg alamat x tqsm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumussalam... kalo dari Kedah keluo Highway Plus.. exit Bandar Bharu...dan trus ke Pekan Parit Buntar dan cuba cari papantanda menuju ke Nibong Tebal... sebabnya Permatang Tok Mahat ni di sempadan Perak - Penang.... dan dibuka hari Sabtu....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss