Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh

Siapa sangka di tengah2 Bandaraya Ipoh ada satu kawasan rekreasi yang indah macam tempat ni...
terletak berhampiran dengan susur keluar Tol Ipoh Utara ........
kalo kome perhatikan betoi2...... papantanda IPOH yang beso nampak dari lebuhraya tu...
menghala ke Taman Rekreasi Gunung Lang ni le....

pada orang Ipoh.... Taman Rekreasi Gunung Lang ni memang tempat deme wajib tau....
lagi satu awok puji usaha Majlis Bandaraya Ipoh mempercantikkan tempat ni....
kurang2 orang Ipoh ada juga tempat rekreasi lain yang istimewa selain Taman Dr... Padang Polo... Taman Botani..... Taman Jepun .....

Dibawah ni awok letakkan gambo untuk tatapan kome....
macam biasa gambo berinfo....





Kalo ikut kata pegawai MBI kat sini.....
deme ni memang peniaga yang selalu ada kat sini....
kebanyakan menjuei hasil kraftangan ......

Saja je awok letak gambo ni beso....
bio sume oghang nampak......
ini harga tiket menaiki bot kat sini....

Nak makan pun takde masalah.....
kedai makan yang dibuka setiap masa ...

Bot2 yang digunakan untuk menyeberang tasik Gunung Lang ni....




Gambo2 kat bawah ni menunjukkan keadaan kawasan Gunung Lang yang terletak diseberang.....
awok pun tak sangka cantik jugak kawasan ni...
kata pegawai MBI ni lagi...
kalo musim buah.... kita dibenarkan ambik buah2 yang ada....













Haaa.... deme ni udah tau pasu ni pecah...
cepat2 le ganti......











Kome nampak macam muka oghang ke idak???
ini salah satu permukaan gua yang ada di sini....















6 Responses to "Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh"

  1. Cantik dan nampak bersih tempatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat berjaga... mmg cantik..... kita pun seronok nak datang...

      Delete
  2. bentuk gunung tu memang macam muka manusia.. naik bot tu kenapa bayar berapa rm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik Aiza... ada awok letakkan gambo rate masuk ke sini... kat ateh tuuu

      Delete
  3. eh yer la nampak mcm muka org. pernah dengar citer gunung lang ni kat blog cintamanizlite. lawa kan. nanti kalau berkesempatan ke Ipoh nak jengah sini kejap le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa....sila...sila kan singgah.......otw balik ato otw ke Penang ........ dekat beno dgn highway dah tempat niii

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss