Pengalaman Malam di Kellie's Castle - Selamat, Selesa dan Terkawal

Sebagaimana yang awok janjikan.....
awok upkan entri pengalaman awok Minggu lepas, Jumaat 28/02/2014 yang lalu....


Dibawah ni awok letakkan sikit le gambo semasa pelancaran Paranormal Night Tour di Kellie's Castle....
awok nak bagi kredit sikit le pada tokehnye...
maklumle kita udah dijemput...
acara yang julung2 kali diadakan diMalaysia ni...
kene le bagi coverage sikit....
hikhikhihkhk.....



Antara pihak media yang hadir pada malam tu.....





Dibawah ni pulak....
bermula le ekspedisi lawatan ke Kellie's Castle pada waktu malam....
menurut tokeh Kellie's Castle ....
acara ni akan dibuat hanya Jumaat dan Sabtu minggu pertama dan minggu keempat pada setiap bulan....

bukan apa....
kalo buat kerap sangat.... nanti hilang pulak 'keterujaan' menerokai alam 'gelap' ..hihihihih....
dan setiap peserta akan dicajkan sebanyak RM80.00 seorang....
dan peserta mestilah berusia 17 tahun keatas.....

perempuan yang dalam keadaan 'uzur' tak digalakkan menyertai acara ni...
tapi masa awok pergi tu...ada je yang ngaku tak sihat...
Alhamdulillah ok je peserta tu...
semasa lawatan..... peserta akan dibahagikan kepada 8 orang....

dan kemudian akan dipecahkan kepada 2 orang disetiap bilik....
ada 4 bilik semuanya..... Wine Cellar, Bilik Helen, Master Bedroom, Linen Room (Bilik Gopal)...
awok pada malam ekpedisi tu....
ditempat kan di Master Bedroom....
awok masa tu... jujurnya... berani-berani takut.... hihihih...
oh yeaaa.... kumpulan awok masuk jam kat tangan awok ni betoi2 pukoi 1.00 pagi...
aduilaaaaa.....


Kome nampak tak....
betapa gelapnya keadaan masa tu....

Tokeh Kellie's Castle memberikan penernagan akhir sebelum peserta dilepaskan ke dalam Kellie's Castle....

Lawo Kellie's Castle waktu malam....
tapi bila ekspedisi ato lawatan bermula...
semua lampu di Kellie's Castle akan dipadamkan....
masa lawatan ni....
awok dengan sorang kawan ni ditempatkan di sebelah hujung kanan Kellie' Castle.....
di Master Bedroom.... berdekatan bilik pengawal....
dan satu pokok yang ada akar-akar berjuntai kelihatan macam buaian......
distu le deme kabokan....
deme terdengo suara hilaian 'entiti' ...
awok udah goyang masa deme kabo ni.....

Ini apa yang kamera nampak....

Ini pulak apa yang mata kita nampak yang sebenonye..... GELAP....


Menunggu giliran sebelum masuk ke Kellie's Castle


Pintu Gerbang masuk ke Kellie's Castle....
di Jambatan....

Kome agak2 le.... brader yang botak 'rendang' tu sape???
hint nye.... dulu dia editor Unit Hiburan satu paper arus perdana....
sekarang dan bertuko ke Unit Tourism.....



Sebelum masuk kedalam Kellie's Castle....
sikit punye ceria muka....

Tadaaaaa..... ermmmmm......Bismillah...Bismillah....
errrr... kome rasa macam mana agak2 nye awok masa tu???

Gambo tempat menunggu dari Kellie's Castle

Bertempat di tempat lapang ditengah2 Kellie's Castle.....
masa ni awok main tangkap gambo je...
tanpa speed light..... nampak merah sebab ada lampu dari urusetia....

Kome nampak terangkan????
yang sebenonye.....gelap segelapnya.....
gambo ni awok tangkap menggunakan cahaya yang sedikit...
dan awok naikkan sikit ISO kamera awok.... Apurture
itu yang nampak terang tu...
dan yang sebenonye...... deme tak galakkan kita tangkap gambo semasa ekspedisi ni berlangsung...
takut-takut..... kamera kita tertangkap 'benda' lain...

Sebaik sahaja kita selesai berekspedisi dalam Kellie's Castle...
Ustaz yang dijemput akan 'scan' para peserta untuk memastikan tiada 'benda' yang menumpang....
ato pun yang nak ngikut kita balik.....

Gambo belakang T-Shirt .....
putih tu akibat bersando pada dinding Kellie's Castle....
Okle.... apa yang boleh awok simpulkan...
ekspedisi malam di Kellie's Castle.....
SELAMAT, SELESA dan TERKAWAL....

14 Responses to "Pengalaman Malam di Kellie's Castle - Selamat, Selesa dan Terkawal"

  1. seram sejuk wpun cete en d xde serammana. sy pernah ge situ ngan suami ms br kawin.

    jgnkan nk msk situ, nak ambik gambo pun suami xbg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... kalo lemah semangat baik usah..... takut plak...benda2 camtu suke nyakat ....

      Delete
  2. cantik kellie castle pada waktu malam.. tapi serius aiza rasa seram je.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Kalau CN, mmg tak masuklah jwbnya. hehe.. member cerita seram je, CN dh rasa seram sejuk.. aishh.. :)

    ReplyDelete
  4. hikhikhik..... macam awok cakap... awok masa ni berani....berani.. takut.... kikiki

    ReplyDelete
  5. Hahaha..berani berani takut ye..klu sy memang kompom ckp takuttttttt.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. stended....kaber line...... hihihi

      Delete
  6. kasi free pun xmo pergi...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahakkk...... kalo bagi RM1k..nak tak masuk??? hihkhihhkhik

      Delete
  7. Salam Yop :(( kite pun tak seberani yop... takkan masuk.. confirm kaki gigil cukup la dari luar je...
    brani juga la yop.. night tour kat kellies castle... kasi tepukan kat yop kita ni yeah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumussalam... errr...awok idak le berani mana pun...... macam awok cakap kat ateh tu... berani2 takut.... hikhihkhik...

      Delete
  8. Tringin nk masuk tp kne dok 2 org 1 blik tu yg errrr..seram..mcm mike ckp berani2 takut hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik Anon... try dulu... belum cuba ...belum tau..... kalo dok sorang lagi seremmmmmm tauuuu

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss