Muzium Pendidikan Nasional, Tanjung Malim

Senarai Muzium Sebelum ini :-
Muzium Beruas
Muzium Geologi Ipoh
Muzium Perlombongan Bijih Timah Kinta, Kampar
Muzium Gopeng
Galeri Sultan Azlan Shah, Kuala Kangsar
Galeri Arkeologi Lembah Lenggong
________________________________________________________________________________

Muzium Pendidikan Nasional yang terletak di Tanjung Malim...
merupakan sebuah muzium yang dikelola oleh Universiti Pendidikan Sultan Idris...
tak susah kome nak cari....
sebabnya Muzium ni betoi2 terletak dalam kawasan UPSI.....

lecehnye... kome kene mengadap Pak Gad dulu...
baghu le bulih masuk ke dalam ni....
tapi takpe... kome kabo je nak melawat Muzium...
Insyallah lepas...

tapi kalo kome nak datang dalam kumpulan yang ramai....
kome digalakkan menuklis sedikit surat kepada Pengarah Muzium ni....
bukan apa...
sekughang2 nye nanti ada pegawai yang boleh memberi sedikit penerangan nanti semasa lawatan kumpulan kome tu...

oh yea... Muzium Pendidikan Nasional ni dibuka daghi pukoi 9.00 pagi sehingga ke 4.00 petang setiap hari....
tiada caj atau bayaran dikenakan untuk masuk ke sini....
kalo kome nak tengok balik buku Bahasa Melayu ato matapelajaran lain masa kome darjah satu dulu...
Insyallah kome akan jumpe kat sini....

selain tu Muzium ni juga dihias mengikut tema...
dan tema ni kebiasaanya akan bertahan di Muzium Pendidikan Nasional ni untuk tempoh 3  - 4 bulan...
kebetulan masa lawatan awok ni...
temanya ialah pakaian tradisional setiap negeri......
kome agak le kan.... sape le yang menghias muzium ni???
jangan lupa... Muzium ni dalam kawasan UPSI....
deme guna le pelajar UPSI yang ada .....
kekekek....jimat belanja....

dikabokan jugak.....
bermula daghi bulan depan deme akan bertuko tema...
tema pameran akan datang adalah berkaitan dengan Profesor Awang Had Salleh...
sape dia tu??? kome caghi le sendighi.... hihkhihkhihk.....
kat bawah ni awok letak sedikit gambonya...
kang letak banyak kang...
kome tak nak pergi melawat pulak....


Bangunan Muzium Pendidikan Nasional


Kawasan dalam Muzium...








11 Responses to "Muzium Pendidikan Nasional, Tanjung Malim"

  1. wah.. menarik muzium tu.. banyak lagi muzium yag aiza tak pergi lagi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi muzium kat Perak yang awok tak cover lagi ni...... takut kang lagi bertambah banyak dlm list cik aiza yg tak cover lagi...

      Delete
  2. muzeum gini memang sesuai untuk anak anak. supaya dorang celik minda dan buka akalnya... nak kena ajak hubby meronda kat sini la nampaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. org tua macam kita pun boleh... tambah kan ilmu kita.... bukan apa...senang nanti nak cerita kalo ada yg tanya....

      Delete
  3. x sampai lagi... tadi baru baca pasai muzium muzoum azlan shah kk..lpas ni rasa mcm nak mlawat..dah dkat :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe... awok tambah lagi senarai mike..... haaa... nanti kalo udah ke Galeri SUltan Azlan Shah tu.... bulih le cerita apa ada kat sana...

      Delete
  4. Teman ni pon orang perak jugak tapi dari kecik teman dah duk key ell ni haaaa.... teman ni asal org bote kiri yeop...... teman lom pernah lagi ke muzium ni yeopp weiiii.... ruper cam menarik jer... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ateeeee..... idak jauh mane le pun.... kighe sekapei jugak le....sebab nye kg awpo awok kat Tg Blanja...... kekekeke........

      Delete
  5. bagus ni utk lawatan pendidikan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus ni sop.... tambah ilmu pada kita jugakkk

      Delete
  6. hahaha...baju sarawak yg lelaki.kita yg jahit...:). semua baju tradisional tu adalah projek pakaian bg ismp ert :).

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss